فرماندار شهرستان شفت گفت: بیش از ۳۰ درصد سرعت‌کاه های غیرضروری و غیراستاندارد شهرستان شفت به منظور ایمن سازی نقاط پرخطر جمع آوری شد.

به گزارش ندای گیلان از شفت،مهدی نقدی امروز در جلسه شورای ترافیک با اشاره به بازدیدهای میدانی از وضعیت سرعت گیرهای شهرستان اظهار کرد: تمامی سرعت گیرهای غیر ضروری و استاندارد و بدون مجوز که در مسیرهای اصلی و فرعی تعبیه شده‌اند، حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه این سرعت گیرها بر اساس مصوبه کمیته فنی حذف می‌شوند، گفت: بیش از ۳۰ درصد سرعت گیرهای غیر ضروری و غیر استاندارد و بدون مجوز شهرستان شفت به منظور ایمن سازی نقاط پر خطر شهرستان جمع آوری شد.

فرماندار شفت توجه به مطالبات مردم را یکی از مهمترین وظایف مسئولان دانست و گفت: توجه به مطالبه‌ها و خواسته‌های برحق مردم یکی از وظایف همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است و باید برای رفع مشکلات و مطالبات آنان اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه سرعت‌گیرهای غیراستاندارد بارها مورد اعتراض رانندگان و شهروندان بوده است، بیان کرد: جمع آوری تمامی سرعت گیرهای غیر استاندارد و که در مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان نصب شده است در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار دارد.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه هدف عمده از ایجاد سرعت گیر در یک نقطه از خیابان کاهش بروز حوادث احتمال در آن محل است عنوان کرد: عدم نصب درست و غیر استاندارد و عدم رعایت شاخصه‌های آن همچون ارتفاع، ابعاد و فقدان رنگ آمیزی آن، علاوه بر اینکه از رخ دادن تصادف جلوگیری نمی‌کند بلکه خود یکی از عوامل تصادف نیز به شمار می‌رود و سبب استهلاک خودروها و هزینه‌های خودرو برای رانندگان نیز می‌شود.

نقدی تصریح کرد: بنا به تصمیم نهایی، تمامی مصوبات مبنی بر ایجاد سرعت گیر جدید در نقاط مختلف سطح شهر ابطال و نشست‌ها و بازدیدهای میدانی کمیته فنی ترافیک به صورت مداوم برای شناسایی سرعت گیرهای غیر ضروری و استاندارد و بدون مجوز تا برچیده شدن آنها ادامه دارد.

وی افزود: وجود سرعت‌گیرهای غیر استاندارد و همچنین نبود تابلوهای اخطاری یکی از مهمترین خواسته‌های مردم به منظور جلوگیری از بروز خسارت است که در کمترین زمان ممکن این موضوع پیگیری می‌شود.

فرماندار شفت تاکید کرد: تمامی محورهای ارتباطی اصلی شفت باید به علائم جاده‌ای تجهیز و خط کشی‌ها و نصب سرعت‌گیرها بر مبنای اصول و قواعد فنی اجرا شود.

وی گفت: بیش از ۲۲۰ سرعت کاه در شهرستان شفت وجود دارد که باید بر اساس مصوبات شهرستان باشد لذا سرعت‌کاه هایی که طبق رعایت و اصول فنی ساخته نشده باید مورد بررسی قرار گیرد تا با رعایت اصول مورد بازبینی قرار گیرند.

فرماندار شفت به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به فصل بازگشایی مدارس، ایمنی سازی و خط کشی مسیر تردد دانش آموزان و نزدیکی مدارس در دستور کار قرار گیرد.