در روش اول شما تمام مسئولیت آزادسازی سهام عدالت را برعهده می گیرید و پس از دوماه با مراجعه به سامانه سجام می توانید سهام واگذار شده از بین 36 شرکت بورسی را مشاهده و با دریافت کد بورسی و ثبت نام در بورس مدیریت کنید.بدیهی است عدم آگاهی نسبت به شرایط معاملات بورسی و نوسان گیری از شاخص های بورسی می تواند ریسک از دست دادن ارزش سهام را برای افراد نا آشنا به همراه داشته باشد.
به گزارش ندای گیلان،رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در این باره توضیحاتی داد. علیرضا صالح در گفت و گو با بخش خبری ساعت ۲۱ شب گذشته شبکه یک سیما اظهار کرد: مشمولان سهام عدالت می توانند از امروز وارد سامانه سهام عدالت به آدرس www.samanese.ir شوند و در آن سامانه مشخص کنند که خودشان آمادگی دارند به طور مستقیم مدیریت این سهام را در اختیار بگیرند یا نه؟ وی البته توصیه کرد: افرادی که دانش مدیریت این سهام را ندارند، مدیریت این سهام را نپذیرند.

جزئیات روش آزاد سازی سهام

به گزارش ندای گیلان، جزئیات روش آزادسازی سهام عدالت در سامانه www.samanese.ir در ادامه آمده است.

۱-با ورود به سامانه سهام عدالت از شما خواسته می شود تا کد ملی و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید.

۲-پس از آن باید نام خود،نام پدر ، تاریخ تولد و شماره شناسنامه خود را در مراحل بعدی از میان گزینه های نمایش داده شده وارد انتخاب کنید.

سامانه آزادسازی سهام عدالت

سامانه آزادسازی سهام عدالت

۳-پس از آن در سمت چپ تصویر گزینه ای با عنوان “آزادسازی سهام عدالت” با رنگ قرمز مشخص شده است.

۴-با ورود به این قسمت شما دو حق انتخاب خواهید داشت:

الف:آزادسازی سهام عدالت

ب)نگهداری از سهام عدالت به صورت مدیریت شده به صورت سبد گردانی

 

در روش اول شما تمام مسئولیت آزادسازی سهام عدالت را برعهده می گیرید و پس از دوماه با مراجعه به سامانه سجام می توانید سهام واگذار شده از بین ۳۶ شرکت بورسی را مشاهده و با دریافت کد بورسی و ثبت نام در بورس مدیریت کنید.بدیهی است عدم آگاهی نسبت به شرایط معاملات بورسی و نوسان گیری از شاخص های بورسی می تواند ریسک از دست دادن ارزش سهام را برای افراد نا آشنا به همراه داشته باشد.

 

در روش دوم سهام شما توسط صندوق هایی به صورت سبد گردانی مدیریت می شوند. با توجه به تجربه بالای سبدگردان ها ریسک از دست دادن سهام برای شما کاهش پیدا می کند اما باید ۳۰ درصد از سود سهام را به سبدگردان ها پرداخت کنید و درواقع شما مالک ۷۰ درصد از سود حاصله از سهام هستید.

 

۵-پس از انتخاب روش مدیریت سهام از شما خواسته می شود تا کدی را که به شماره تلفن همراه شما ارسال شده است برای راستی آزمایی فرم وارد کنید.پس از وارد کردن کد و تایید، می توانید از کد رهگیری خود پرینت تهیه کنید.

جزئیات روش آزادسازی سهام عدالت

جزئیات روش آزادسازی سهام عدالت

 

ارزش سهام عدالت چقدر است؟
گفتنی است آزادسازی سهام عدالت  از مدت ها پیش به عنوان یکی از راه های کمک اقتصادی به خانوارها  مطرح بود که به ویژه طی ماه های اخیر و بعد از شیوع کرونا و زیان های اقتصادی آن بیشتر موردتوجه قرار گرفت. دولت پیشتر ساز و کاری برای آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق های قابل معامله بورسی طراحی  و اعلام کرده بود که آزادسازی سهام با تصویب نهایی در دولت یا اجازه رهبر انقلاب  تا انتهای سال ۹۹ انجام خواهد شد. حدود دو هفته قبل معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر آزادسازی سهام عدالت، ارزش هر سهم یک میلیون تومانی سهام عدالت را هشت میلیون تومان اعلام کرده بود.
خراسان در این خصوص نوشت:برآوردها از ارزش سهام عدالت در انتهای سال گذشته حدود پنج میلیون تومان بوده که با توجه به رشد قابل توجه ارزش سهام شرکت های بورسی سبد سهام عدالت در سال ۹۹، این ارزش بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است و در صورت تداوم رشد بورس، باز هم رشد خواهد کرد. البته ارزش سهام ۵۰۰ هزار تومانی (برای کسانی که آورده نقدی را تکمیل نکردند) حدودا نصف ارزش روز سهام یعنی حدود چهار میلیون تومان است. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایبنا، تعداد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ شرکت هستند که ارزش مقطع واگذاری آن‌ها ۲۶٫۶ هزار میلیارد تومان است. بر این اساس با توجه به تورم و در پی آن رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، ارزش روز سبد سهام عدالت افزایش یافته و در حال حاضر به ۳۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.