نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: حمل و نقل ترکیبی باید در استان گیلان فعال باشد که از جمله آن تکمیل راه آهن رشت به آستارا است.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، مراسم تجلیل از راهداران طرحی و شرکتی شهرستان رشت با حضور جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، هانی سام دلیری معاون عمرانی فرمانداری رشت و معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رشت برگزار شد.
نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت؛ از زحمات تمامی راهداران تقدیر و تشکر می نمایم.
کوچکی نژاد افزود؛ راهداران استان به دلیل کمبود زمین در گیلان در حفظ حرایم راه ها دچار دشواری های فراوانی هستند که تلاش های آنان ستودنیست.
وی بیان داشت؛ به دلیل عدم توجه به حمل و نقل شهری و ریلی در گذشته در استان گیلان مشکلات فراوانی اکنون در این حوزه ها وجود دارد.
کوچکی نژاد افزود؛ حمل و نقل ترکیبی باید در استان گیلان فعال باشد که از جمله آن تکمیل راه آهن رشت به آستارا است.
کوچکی نژاد با بیان اینکه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای رشت سعی کردیم اعتبارات و منابع خوبی را برای مردم دریافت نماییم افزود؛ تا جایی که دیوان محاسبات به سازمان راهداری ورود کرده که چرا تخصیص اعتبار بیش از اندازه به استان گیلان و شهرستان رشت اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد؛ گیلان جز استانهای اول در رشد منفی جمعیت دارد که در حوزه مهاجر پذیری دارای سرعت است که در همین راستا باید به زیر ساخت حمل و نقل و درمان استان توجه جدی گردد.
کوچکی نژاد بیان داشت؛ بخش درمان استان گیلان بسیار ضعیف است که باید تلاش شود تا این حوزه تقویت گردد که با آماده سازی بیمارستانهای در دست ساخت بخش زیادی از این مشکلات برطرف خواهد شد.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افرود؛ در نگارش قانون خدمات کشوری به کارکنان دولت ظلم صورت گرفته و با نوع قراردادهای گوناگون موجب تبعیض در دریافتی ها گردیده است.
وی افزود؛ مجلس در جهت اصلاح این قانون در تلاش است که با تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و سایر به قرارداد معین، حقوق کارکنان از بند (و) پرداخت گردد.
کوچکی نژاد در جهت حمایت از کارکنان شرکتی شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت؛ هفته گذشته در این خصوص با وزیر نیرو صحبت کردم تا در جهت رفع این مشکل اقدام نماید.
وی بیان کرد؛ مجلس طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین را با پیش بینی منابع در قانون بودجه ۱۴۰۲ قطعاً به انجام خواهد رساند.
کوچکی نژاد بیان داشت؛ پس از تصویب این طرح به هیچ وجه هیچ مدیری اجازه جذب نیرو در سطح ادارات دولتی نخواهد داشت، مگر آنکه افراد بصورت شرکت در آزمون های استخدامی شرکت کنند.