وزارت خارجه چین با درخواست از جامعه جهانی برای تضمین امنیت غیرنظامیان فلسطینی، از افزایش تعداد شهدا و مجروحان در نوار غزه شدیداً ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ندای گیلان، با تداوم جنگ جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی در حملات کور، دولت چین بار دیگر خواستار اقدام جامعه جهانی شد.

وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به اعمال آتش‌بس جامع و دائمی در نوار غزه عمل کند و امنیت غیرنظامیان فلسطینی را تضمین نماید».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما قویاً نگران تشدید تنش‌ها در نوار غزه و افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان فلسطینی هستیم».

این باینیه می‌افزاید: «ما از کشورهای دارای نفوذ بر طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهیم که نقشی مسئولانه ایفا کنند و قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا نمایند».

پیش از این نیز «وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار با هیأت‌های دیپلماتیک چند کشور عربی و همچنین سازمان همکاری اسلامی، از جهانیان خواسته بود هرچه سریع‌تر تدابیری را برای پایان وضعیت اسف‌بار در نوار غزه به کار ببندند.

با گذشت ۵۸ روز از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، شمار شهدا به ۱۵۵۲۳ رسیده است که ۶۶۰۰ نفر آن‌ها کودک و ۴۳۰۰ نفر نیز زن هستند. همچنین در نتیجه حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه همچنین ۴۱۳۱۶ نفر زخمی و ۷۵۰۰ نفر نیز مفقود شده‌اند. /فارس