رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام خبر افزایش تولیدات دامی گیلان گفت:در حال حاضر ۸۰ درصد تولید شیر و گوشت استان از سوی واحد‌های کوچک روستایی و نیمه‌صنعتی انجام می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: گیلان دارای انواع گونه‌های دامی شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاومیش، گوسفند و بز است و در حال حاضر ۸۰ درصد تولید شیر و گوشت استان از سوی واحد‌های کوچک روستایی و نیمه‌صنعتی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در ۶‌ماه نخست امسال حدود ۱۴ هزار تن گوشت قرمز و ۱۵ هزار تن شیر در استان تولید و روانه بازار شده است، افزود: حمایت از واحد‌های تولیدی نیمه‌صنعتی فعال در عرصه تولید گوشت قرمز و شیر همواره در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، به پیشرو بودن گیلان در حوزه امور دام و طیور در سطح کشور و عملکرد جهاد کشاورزی برای تأمین و توزیع نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: روزانه مقدار زیادی گوشت سفید در واحد‌های گیلان تولید می‌شود که نیمی از این سهم تولیدی به استان‌های همجوار به‌ویژه بازار بزرگ تهران ارسال می‌شود.

حجت علی‌اکبرنژاد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز، از افزایش تولید گوشت قرمز و شیر خام در این استان و رونق خوب تولیدات این بخش خبر داد و گفت: امسال تولید گوشت قرمز ۶۰۰ تن و شیر خام ۱۰ هزار تن در گیلان افزایش پیدا کرده است.

او افزود: در سه ماه پایانی سال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در گیلان تولید و روانه بازار مصرف شده است از طرفی برآورد‌های انجام‌شده نشان می‌دهد تولید گوشت در استان به‌نسبت مدت مشابه پارسال حدود ۶۰۰ تن افزایش پیدا کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: همچنین امسال ۲۸۶ هزار و ۶۵ تن شیر در گیلان تولید شده است که این آمار در مقایسه با پارسال افزایش ۱۰ هزار تنی تولید در این بخش را نشان می‌دهد.

علی اکبر‌نژاد افزود: افزایش سطح دانش فنی پرورش دهندگان دام به‌ویژه پرواربندان دام سبک و سنگین، بهبود مدیریت و اعمال روش‌های تغدیه‌ای مناسب با هدف افزایش میزان تولید در دستور کار مجموعه جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از پیگیری روش‌های فرآوری با استفاده از ضایعات کشاورزی در حوزه تغذیه دام خبر داد و تصریح کرد: این روش‌ها فرآوری به تأمین مالی مورد نیاز در قالب پرداخت تسهیلات کم‌بهره و اعتبارات دولتی بستگی دارد.