رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با کشتار روزانه ۴۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان گیلان اشاره و با بیان اینکه نیمی از این میزان به تهران و سایر استان‌های متقاضی ارسال می‌شود،گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ تن مرغ و بیش از ۱۰۰ تن گوشت قرمز در انبارها گیلان ذخیره سازی شده است.

به گزارش ندای گیلان،علی درجانی با اشاره به فعالیت ۸۲۰ واحد مرغداری گوشتی در استان گیلان، گفت: این واحدها در هر دوره ۱۹ میلیون قطعه مرغ تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرغداری‌های گیلان ۱۷۰ هزار تن مرغ در هر دوره تولید می‌کنند، گفت: این میزان معادل ۱۰ درصد مرغ مورد نیاز کشور است.

وی بار اشاره به کشتار روزانه ۴۰۰ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان گیلان اشاره و با بیان اینکه نیمی از این میزان به تهران و سایر استان‌های متقاضی ارسال می‌شود، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ تن مرغ و بیش از ۱۰۰ تن گوشت قرمز در انبارها گیلان ذخیره سازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کاهش مصرف مرغ در ماه‌های اخیر در استان گیلان با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور مسافر، گفت: برای جبران این موضوع اقداماتی در زمینه پشتیبانی از واحدهای مرغداری انجام شده و تاکنون ۷۰۰ تن مرغ مازاد از این واحدها خریداری شده است.

درجانی با اشاره به آغاز فصل زراعی در استان گیلان، گفت: تاکنون ۲۶ هزار تن انواع کود شیمیایی در میان کشاورزان توزیع شده است.

مهر