رئیس بسیج رسانه گیلان تولید ادبیات موضوعی را از راهکارهای مقابله با آسیب های فضای مجازی عنوان کرد

به گزارش ندای گیلان؛محسن جعفری در گفتگو یی، با اشاره به تهدیدات شبکه های ماهواره ای که بخشی از آن مربوط به حوزه رسانه است،گفت:پروژه عادی سازی یکی از راهبردهای دشمن در شبکه های ماهواره ای است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان سواد رسانه ای را یک مهارت حیاتی در قرن 21 دانست و اظهار کرد:سواد رسانه ای یک حرکت جهانی است که برای سواد آموزی در میان رسانه ها در سراسر دنیا گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه یکی از راه های کاهش اثرات مخرب رسانه ها بحث آموزش سواد رسانه ای است،تصریح کرد:گسترش سواد رسانه ای باعث می شود سبک زندگی القا شده در محتوی دریافتی از پیام ها را شناسایی کنیم.

رییس سازمان بسیج استان گیلان خانواده ها را بزرگترین قربانیان جنگ نرم خواند و گفت:مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم تخریب خانواده هاست.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه سواد رسانه ای به خوبی ورود کنیم از شبکه های مجازی می توانیم استفاده صحیح داشته باشیم گفت:منابع اطلاعاتی فراوان و گسترده، شبکه های اجتماعی و خدمات آنلاین از مزایای اینترنت است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان بحران هویت و دوگانگی شخصیت،محتوای نامناسب برای گروه های سنی مختلف، سرقت اطلاعات شخصی و محتوی غیر اخلاقی و تهدید ناشی از یکسری بدافزارها را از معایب فضای مجازی دانست.

وی تولید ادبیات موضوعی را از راهکارهای مقابله با آسیب های فضای مجازی عنوان کرد و گفت:به کارگیری مشاوران خبره در حوزه سواد رسانه ای در مدارس و دانشگاه ها،حمایت نهادهای آکادمیک در حوزه سواد رسانه ای،همکاری رسانه ملی و غیره از مزایای فضای مجازی است.