مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از توزیع ۲۰ هزار و ٥٥١ جلد کتاب میان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در سال ۹۷ با هدف کاربردی کردن فرهنگ مطالعه ۲۰ هزار و ٥٥١ جلد کتاب میان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی استان توزیع شده است.

وی، ارزش این تعداد از کتاب‌های اهدایی را حدود ۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۷ هزار و ٢٤٥ جلد از این کتاب‌ها با ارزش یک میلیارد ریالی از محل خرید حمایتی توسط تعاونی ناشران استان تأمین شده است و مابقی کتاب‌ها نیز جزو سهمیه کتاب‌های اهدایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این کتاب‌ها به برخی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری، مؤسسات فرهنگی و قرآنی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مدارس، مساجد، پایگاه‌های مقاومت و ادارات استان اهدا شده است.

فیروز فاضلی افزود: نیازسنجی جامعه برای مطالعه بسیار مهم است و تا نیازی نباشد، مطالعه معنا پیدا نمی‌کند و احساس نیاز در جامعه هدف جوانان و نوجوانان برای مطالعه حائز اهمیت است.

وی گفت: سال گذشته ٦٨٧ عنوان کتاب با شمارگان یک میلیون و ٤٠٩ هزار و ۵۵۰ نسخه در استان منتشر شد که ٢١٨ عنوان کتاب با شمارگان ٥١٤ هزار و سیصد نسخه، به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه ٤٦ ناشر استان در سال گذشته فعال بودند، تصریح کرد: هم‌اکنون ١٨٦ ناشر در گیلان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، دفتر فعالیت ١٤٥ ناشر در رشت، مرکز استان است.