رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گیلان گفت: امسال پنج هزار و ۸۰۰ بسته لوازم مدرسه در میان دانش آموزان کمتر برخوردار گیلانی توزیع می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد کرمی در حاشیه مراسم پویش ملی «مشق احسان» با اشاره به اینکه امروز یکی از چالش‌های جدی نحوه برگزاری پویش‌ها است، اظهار کرد: باید برنامه ریزی درستی در این زمینه در راستای مطالبه مقام معظم رهبری در یاری رساندن به مردم در حل مشکلات انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در انجام پویش‌ها، گفت: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بر اساس رسالت اجتماعی که برای خود تعریف کرده اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی در زمان‌های مختلف کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گیلان در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری پویش مشق احسان طی چهار سال اخیر از سوی این ستاد اجرایی شده است، افزود: در قالب این پویش لوازم التحریر میان دانش آموزان کمتر برخوردار توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال تصمیم گرفته شد تا پویش «مشق احسان» به گروه‌های جهادی و مردمی واگذار شود، اضافه کرد: در این زمینه با دو گروه همکاری شده یکی گروه‌های جهادی که آموزش‌های مجازی ارائه می‌دهند.

کرمی ادامه داد: با توجه به گستردگی فعالیت این گروه‌ها و شناسایی دانش آموزان کمتر برخوردار مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهر، لوازم التحریر تهیه شده در پویش «مشق احسان» از طریق این گروه به دست این دانش آموزان رسید.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از گروه‌های جهادی که با آنها در ارتباط بودیم در همگانی کردن این پویش مشارکت کردند، اضافه کرد: این گروه‌ها اقدام به راه اندازی غرفه‌های جلب مشارکت در سراسر استان گیلان کردند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گیلان با اشاره به جلب مشارکت یک میلیارد ریالی از طریق این غرفه‌ها، گفت: از این مبلغ لوازم التحریر، گوشی و تبلت برای دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار تهیه شد.

وی اظهار کرد: بنیاد احسان نیز از محل اعتبارات و مشارکت‌های خیران پنچ هزار و ۸۰۰ بسته لوازم التحریر و کیف مدرسه را تهیه و توزیع می‌کند.