شهردار رشت گفت:نگاه تمرکز زدایی، ودادن اختیار به مناطق و برون سپاری فعالیت ها در قالب بخش خصوصی از سیاست های شهرداری است

به گزارش ندای گیلان از رشت،طی مراسمی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت, علی مقصودی مدیر منطقه ۴ شهرداری, حق جو مدیر حراست و جمعی از مدیران و کارکنان شهرداری رشت به طور همزمان دوسرای محله چمارسرا وشهرک قدس در منطقه ۴ شهرداری رشت افتتاح شد.

دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم با گرامیداشت دهه کرامت در مراسم افتتاح این مراسم اظهار داشت: امروز آنچه که به لحاظ مکانی وفضایی فلسفه وجودی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در شهر است در مناطق ۵ گانه شهرداری رشت متبلور شده است.

شهردار رشت با اشاره به راه اندازی سرای محلات از سال ۹۴ تصریح کرد: سرای محلات مکانی است که در آن چکیده فعالیت های فرهنگی آموزشی تبلیغی و پیشگیرانه در قالب فرهنگ سازی و آگاهی رسانی مردمی آغاز و براین اساس در حوزه های فرهنگی و اجتماعی. و… شاهد ارتقا موضوعات اقتصادی براساس فرآیندهای مشارکتی شهروندان خواهیم بود.

وی استقرار اشتغال پایدار وارتقا درامد هزینه ای شهروندان را از دیگر اهداف راه اندازی سرای محلات برشمردو افزود: بنابر برنامه ریزی ۴ ساله،  شهرداری رشت باید درآمد و هزینه های خود را در بحث. نگهداشت شهر براساس یک اسلوب معین برمبنای بهای تمام خدمات در نگهداری فضاهای شهرداری تعیین نماید.

این مقام مسئول باتاکید برارتقا اگاهی بخشی و مشارکت شهروندی در بحث سرای محلات خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته با راه اندازی سرای محلات ضمن ارتقاء پایگاه اجتماعی مبتنی بر محوریت محلات زمینه های مشارکت اجتماعی در مقیاس کوچکتر در راستای ارائه خدمات سریع به شهروندان فراهم شد.

دکتر ثابت قدم اذعان داشت: نگاه تمرکز زدایی، ودادن اختیار به مناطق و برون سپاری فعالیت هایی چون صدور پروانه ساختمانی در قالب بخش خصوصی از دیگر سیاست های شهرداری است تا بدین وسیله خدمات رسانی به مردم توسط شهروندان انجام و مجموعه مدیریت شهری بیشترین تمرکز خود را در بخش نظارت معطوف می نماید.

شهردار رشت با قدردانی از مدیر منطقه ۴ در راه اندازی سومین سرای محله آن متطقه یادآور شد: این فضاها با نگاه تفاهمی با سازمانهایی چون کمیته امداد فنی حرفه ایی و مرکز بهداشت با نگاه مشارکتی و نگاه پیشگیرانه در راستای ارتقا سرمایه های شهروندی راه اندازی شده است.