معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گیلان گفت: شهرهای که از وضعیت قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد تغییر یافته اند تا پایان این هفته محدودیت ها در این شهرستان کاهش یا حذف خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از شبستان، محمود قاسم نژاد امروز( یکشنبه، ۱۶ آذر ) در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش محدودیت های کرونایی اظهار کرد: کاهش محدودیت های کرونایی بستگی به وضعیت هر شهرستان دارد.

جانشین رییس ستاد مقابله با کرونای گیلان با بیان اینکه ورودی بیماران نسبت به هفته گذشته به مراکز درمانی کاهش یافته است گفت: از همه مردم و اصناف با رعایت این محدودیت ها کمال تشکر و قدر دانی را داریم.

قاسم نژاد اذعان کرد: شهرهای که از وضعیت قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد تغییر یافته اند تا پایان این هفته محدودیت ها در این شهرستان کاهش یا حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوشنبه گذشته شهرهای رشت، رودبار و تالش و آستارا قرمز گزارش شده بود که با اطلاعات دریافتی شهرهای قرمز خوشبختانه به سمت وضعیت نارنجی است.

جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا گیلان با تاکید بر اینکه عموم مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد ریشه کنی این بیماری منحوس در استان باشیم گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی بسیاری از افراد مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی جهت مداوا ارجاع داده می شوند.

وی اضافه کرد: تا کنون ۲۰ در صد جمعیت گیلان در این طرح پایش شدند و ۷۰۰ بیمار با علائم مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی یا قرنطینه هدایت شدند.

قاسم نژاد خاطرنشان ساخت: احرای این طرح در گیلان تا کنون مطلوب بوده و از عموم مردم خواهشمندم با کادر درمان و بسیج در اجرای مطلوب تر این طرح همکاری لازم را داشته باشند.