به گزارش ندای گیلان،در حالی که روز گذشته مرکل صدراعظم آلمان با رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد تا او را به ماندن در برجام متقاعد کند، ماکرون که سفرش به آمریکا به پایان رسیده، اعلام کرد ترامپ به احتمال زیاد از برجام خارج می شود. رئیس جمهور فرانسه از مذاکرات آینده اش با رئیس جمهور […]

به گزارش ندای گیلان،در حالی که روز گذشته مرکل صدراعظم آلمان با رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد تا او را به ماندن در برجام متقاعد کند، ماکرون که سفرش به آمریکا به پایان رسیده، اعلام کرد ترامپ به احتمال زیاد از برجام خارج می شود. رئیس جمهور فرانسه از مذاکرات آینده اش با رئیس جمهور ایران خبر داد تا به گفته او «درباره دور بعدی مذاکرات دیپلماتیک گفت وگو کنند.» امانوئل ماکرون که در دانشگاه جورج واشنگتن، سخنرانی می کرد، اعلام کرد: ترامپ به دلایل مختلفی از برجام خارج خواهد شد. وی مستند این پیش بینی خود را اظهارات اخیر ترامپ علیه برجام قرار داد و با «اشتباه» دانستن خروج آمریکا از برجام گفت: فرانسه و دیگر کشورها باید خود را برای آن آماده کنند.
ادعاهای ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز
در مقابل رئیس جمهور آمریکا دیدارش با رئیس‌جمهور فرانسه را بسیار مفید خواند و اعلام کرد توانسته دیدگاه امانوئل ماکرون را در قبال ایران تغییر دهد. ترامپ در اظهاراتی عجیب در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز مدعی شد ایرانی ها در زمان اوباما فریاد “مرگ بر آمریکا” سر می دادند اما در زمان او این کار را نمی کنند! وی مدعی شد: این اواخر دیگر ندیده‌ایم که قایق‌های کوچک آن‌ها در اقیانوس هند، اطراف کشتی‌های آمریکا گشت بزنند، چون می‌دانند که اگر دور کشتی‌های ما گشت بزنند، دیگر اثری از آن قایق‌ها باقی نمی‌ماند!
وزیر دفاع آمریکا: هنوز معلوم نیست!
 همزمان جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا هم می گوید ایالات متحده هنوز برای خروج از توافق هسته ای با ایران تصمیم نگرفته است.
26 فرمانده اسرائیلی: منافع اسرائیل به ماندن آمریکا در برجام بسته است
در همین حال 26 فرمانده نظامی صهیونیستی خطاب به ترامپ تأکید کردند: اگر آمریکا در توافق با برجام بماند منافع امنیتی اسرائیل تامین خواهد شد. پایگاه اینترنتی جی استریت این نامه را منتشر کرد که در بخشی از آن تصریح شده است: با این توافق اسرائیل امن‌تر شده است و رئیس جمهوری آمریکا نباید این مسئله را اندک بشمارد. این تحولات در حالی است که مجلس نمایندگان کنگره هم با ۴۱۰ رأی موافق و تنها ۲ رأی مخالف طرح اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را به بهانه نقض حقوق بشر تصویب کرد.