مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور ۳ هشدار زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد دادرس در گفتگویی ا اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تضعیف موقت جریانات ناپایدار تا بعد از ظهر امروز در منطقه است.

وی با بیان اینکه طی این مدت کاهش ابر و افزایش نسبی دما مورد انتظار است، افزود: به تدریج از عصر امروز با تقویت مجدد سامانه بارشی و خنک، شرایط برای ابرناکی و مه آلودگی مهیا است.

دادرس به کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا اشاره کرد و گفت: کاهش نسبی دما، وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) و احتمال خیزش گرد و خاک، به تناوب بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور ۳ هشدار زرد هواشناسی جوی، کشاورزی و دریایی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

دادرس با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

وی در خصوص شرایط دریا نیز بیان کرد: طی روزهای چهارشنبه الی ظهر جمعه شنا و گردشگری نا مناسب است و شرایط صد کیلکا چهارشنبه، پنجشنبه و یکشنبه نیز نا مناسب است.