عضو کمیسیون توسعه و عمران شهر گفت:به تعویق انداختن انتخاب شهردار موجب می شود گزینه های کارآمد را هم از دست بدهیم.

به گزارش ندای گیلان، رضا رسولی در جلسه شورا با بیان اینکه خدا را شاکریم و تبریک میگویم که در یک انتخابات سالم، توانستیم اعتماد مردم را جلب نماییم گفت: امیدواریم بتوانیم این اعتماد را نگه داشته و با همدلی بتوانیم این اعتماد را افزایش دهیم.

عضو شورا افزود: متاسفانه در دور قبل شورا، به دلایلی که نیازمند واکاوی است، نتوانستیم این اعتماد جمعی را حفظ کنیم .

وی  از همراهی اصحاب رسانه در اطلاع رسانی اخبار شورا تقدیر نمود و ابراز کرد: با توجه به محدودیت فضای موجود در تالار شورا، همواره شرمنده اصحاب رسانه بودیم.

رسولی به نامنظم برگزار شدن جلسات شورای چهارم نیز اشاره نمود و از ریاست شورا خواست تا تدبیری برای برگزاری منظم جلسات بیندیشد.

 وی همچنین خواستار نظامند شدن نطق های پیش از دستور جلسه شد و گفت: لازم است یک نظام نامه برای نطق های پیش از دستور جلسات تهیه شود. در شورای گذشته شاهد حجم زیاد نطق های خارج از موضوعات شهری و دستور جلسات بودیم.

عضو شورا بر وفاق و همدلی اعضای شورا تاکید نمود و اضافه کرد: اراده جدی همکاران تسریع در فرایند انتخاب شهردار اتفاق مهمی است. برای شهر رشت که ۳ ماه پایانی شورای چهارم را بدون حضور شهردار طی کرد و ضرورت دارد به فرایند انتخاب شهردار سرعت ببخشیم.

وی به رایزنی ها و مشورت های دلسوزان و متخصصان شهری نیز اشاره نمود و تصریح کرد: خواست مردم این است که در حداقل زمان ممکن  شهردار انتخاب شود. اعضای شورا طی  ۴ روز برای مصاحبه با ۳۲ نفر از نامزدهای تصدی پست شهرداری زمان صرف کردند و رزومه و تخصص و برنامه های ایشان را بررسی کردند و با توجه به اینکه امروز برنامه ها و سوابق نامزدها در دستور کار قرار گرفته  است، لازم است تا در یک غربالگری به جمع بندی برسیم.

رسولی افزود: امروز شهر رشت تشنه انتخاب است و امیدواریم این انتخاب با دقت صورت گیرد. اما به تعویق انداختن انتخاب شهردار موجب می شود گزینه های کارآمد را هم از دست بدهیم همچنانکه دکتر جمالی شهردار شهر دیگری شد.

عضو کمیسیون توسعه و عمران شهر در بخشی از سخنان خود به غیبت دو عضو شورا در اولین جلسه علنی اشاره نمود و گفت: اولویت ما حضور در شوراست و مهمترین دستور جلسه ما بحث انتخاب شهردار بود و انتظارمی رفت در چنین جلسه مهمی همه اعضای شورا حضور داشته باشند.

۲ماه و یک هفته است که جلسات مشترک و غیر رسمی بین اعضای شورا اغاز شده و در شرایطی که اکثر شهرهای بزرگ شهردار خود را انتخاب کرده اند نباید فرصت ها را از دست داد و نامزدهای موفق شهرداری برای دیگر شهرها تعرفه شده اند.

 302.jpg (667×500)