معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: بهینه سازی پست شهید سیادتی رشت با موفقیت به اتمام و به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حسن قنبرزاده صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده و جلوگیری از حوادث و اعمال خاموشی به شبکه، کلید ۶۳ کیلوولت خط پوپلی- عضدی در پست شهید سیادتی (رشت ۲) تعویض و به بهره برداری رسید.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش بینی پروژه‌های اصلاح و بهینه سازی در سال ۱۴۰۲ شرکت برق منطقه‌ای گیلان، انجام عملیات برکناری کلید قدرت فرسوده نیمه روغنی خط پوپلین در پست شهید سیادتی و نصب کلید ۶۳ کیلوولت گازی با موفقیت صورت پذیرفت و کلید قدرت جدید به بهره برداری رسید.

قنبرزاده ادامه داد: تجهیزات قدیمی پست انتقال شهید سیادتی تا قبل از پیک بار سال ۱۴۰۳ و با هدف اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده همچنین جلوگیری از اعمال محدودیت سطح اتصال کوتاه شبکه با برنامه مشخص و به نوبت تعویض می‌گردند که امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط در سال جاری مبادرت به تعویض برخی از آنان در قالب پروژه‌های ۱۸۰ اقدام توانیر نموده است.

معاون بهره برداری در خصوص چگونگی اجرای پروژه گفت: این طرح با استفاده ۱۰۰ درصدی از تجهیزات ساخت داخل با اعتباری معادل ۱۲.۰۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

قنبرزاده تصریح کرد: پست ۲۳۰ کیلوولت شهید سیادتی (رشت ۲) با ظرفیت ۱۶۰*۲+۵۰*۱+۱۵*۱ مگاولت آمپر، دارای چهار فیدر ۲۳۰ کیلوولت، یک فیدر ۱۳۲ کیلوولت و هشت فیدر ۶۳ کیلوولت است و از اهمیت ویژه ای جهت پایداری شبکه گیلان برخوردار است.