شهردار کلاچای گفت:شهرداری کلاچای این توفیق را دارد در دومین روز از دهه مبارک فجر چهار طرح توسعه عمران شهری را افتتاح و به بهره‌برداری برساند که انشاالله مبارک مردم این شهر باشد.

به گزارش ندای گیلان، ابراهیم اثنی‌عشری ماچیانی  به مناسبت دهه مبارک فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این نظام خدمات فراوانی در راستای توسعه متوازن و رفع محرومیت زدایی انجام داده که شواهد و قراین موید این موضوع است.

وی در ادامه به طرح ها و پروژه های توسعه عمران شهری شهرداری کلاچای در دهه فجر اشاره و اظهار کرد: شهرداری کلاچای این توفیق را دارد در دومین روز از دهه مبارک فجر چهار طرح توسعه عمران شهری را افتتاح و به بهره‌برداری برساند که انشاالله مبارک مردم این شهر باشد.

اثنی‌عشری ماچیانی، میزان سرمایه‌گذاری برای انجام این پروژه ها را یک میلیارد و 670میلیون تومان ذکر و از مهم ترین آنها را اجرای پروژه پیاده راه، سیستم روشنایی و مبلمان شهری در پارک ساحلی عنوان کرد.

وی از دیگر طرح های افتتاحی را روکش آسفالت خیابان امام خمینی (ره) و روکش آسفالت تمامی کوچه های منشعب به مسجد جامع، پروژه پیاده رو سازی بلوار ورودی شهر و لوله گذاری با هدف دفع آب های سطحی ذکر کرد.
شهردار کلاچای در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه سال جاری این شهرداری اشاره و اضافه کرد: بودجه شهرداری کلاچای در سال جاری 64میلیارد ریال بوده که تا پایان دی ماه جاری 82میلیارد ریال درآمد داشته که این امر نشانگر توجه بیشتر به طرح جامع، تفضیلی شهر بوده است.
مهندس اثنی عشری تصریح کرد: با توجه به این افزایش درآمدی توانستیم بدهی 63میلیاردی گذشته شهرداری را تا قبل از فرا رسیدن دهه فجر مبلغ 34میلیارد ریال آن را پرداخت نماییم.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری درآمد شهرداری به 100میلیارد ریال برسد که نشان می دهد نسبت به بودجه پیش بینی شده 59درصد رشد را نشان می‌دهد.
مهندس اثنی‌عشری ماچیانی، بودجه پیش بینی شده در سال آینده را 86میلیاردو 550میلیون ریال اعلام که نسبت به امسال 34درصد افزایش دارد.
وی همچنین از اجرای پروژه احداث مجتمع فرهنگ سرا با اعتبار اولیه 500میلیون تومان در این شهر در سال آینده خبر داد.
شهردار کلاچای همچنین از مصوب شدن طرح جامع شهر کلاچای در نیمه نخست سال آینده خبر داد.
رییس شورای اسلامی شهر کلاچای هم در این نشست خبری از برگزاری 69جلسه با 343مصوبه طی شورای دوره پنجم این شهر خبر داد و از مهم ترین این مصوبات را کمک به هیات های ورزشی، فرهنگی و هنری، برگزاری دو دوره مسابقات والیبال ساحلی، تکمیل پروژه پارک ساحلی شهر، مصوبه احداث پل شهرک اندیشه، مدیریت پسماند و… عنوان کرد.
مهندس مهدی محمدحسینی در ادامه جذب سرمایه‌گذاری در این شهر را منوط به داشتن طرحی مدون و جامع ذکر و گفت: بعد از تصویب برخی از این طرح ها بویژه بافت فرسوده، جامع، طرح توسعه گردشگری و محله بندی تا 50سال آینده شهر کلاچای از این دوره فعالیت شورا قدر دان خواهد بود چرا که با این تصویب این طرح ها می توانیم کارهای ماندگار انجام دهیم.
وی همچنین از برگزاری چهار جلسه مهم با مدیران شهرستانی در راستای رفع مشکلات این شهر خبر داد.
محمد حسینی در خاتمه سخنان خود بر مشارکت گسترده مردم در ویژه برنامه های دهه فجر تاکید کرد.