مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات صومعه‌سرا گفت:‌ تنها کاندیدا مجاز به نصب دو بنر تبلیغاتی در اندازه ۱۰۰×۷۰‌ می‌باشند مطمناَ در صورت مشاهده تخلف، طبق قانون تبلیغات، دستور فرماندار و تاکیدات دادستان صومعه‌سرا، کمیته امحاء در اسرع وقت نسبت به برچیدن بنرهای اضافی و بنرهایی که به صورت غیرقانونی نصب شده‌اند،اقدام خواهد کرد.

به گزارش ندای گیلان؛علیرضا آقاجانی در نشست با اصحاب رسانه که در دفتر روابط‌عمومی فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد، بر ابلاغ دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی به کلیه کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستای صومعه‌سرا اشاره و اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی به کلیه کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا با مشاهده آثار تبلیغاتی غیرمجاز، با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده آثار تبلیغاتی غیرمجاز علاوه بر امحاء و ضبط اثر تخلف صورت‌جلسه مذکور به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود، افزود: تاکنون ۵۰بنر تبلیغاتی غیرمجاز طبق قوانین تبلیغات توسط کمیته امحاء انتخابات از سطح شهرستان صومعه‌سرا جمع‌آوری شده است.

آقاجانی با بیان اینکه خساراتی که آثار تبلیغاتی کاندیدا بر اماکن عمومی و امکانات دولتی وارد می‌کنند از طریق دستگاه مربوطه مورد پیگیری و طرح شکایت خواهد شد، گفت:‌ شهروندان نیز می‌توانند در صورت بروز خسارت و زیان ناشی از پوستر، رنگ، بنر و…با در داشتن مستندات به دادگستری شهرستان مراجعه و احقاق حق کنند.

وی با بیان اینکه هر کاندید تنها مجاز به برپایی دو ستاد در سطح شهرستان است،‌خاطرنشان کرد:تنها کاندیدا مجاز به نصب دو بنر تبلیغاتی در اندازه ۱۰۰×۷۰‌ می‌باشند مطمناَ در صورت مشاهده تخلف، طبق قانون تبلیغات،دستور فرماندار و تاکیدات دادستان صومعه‌سرا، کمیته امحاء در اسرع وقت نسبت به برچیدن بنرهای اضافی و بنرهایی که به صورت غیرقانونی نصب شده‌اند اقدام خواهد کرد.

آقاجانی با تاکید بر اینکه آویزان کردن بنرهای تبلیغاتی بر روی ساختمان‌های مسکونی غیرمجاز بوده و برای جمع‌آوری موارد تخلف با حکم قضایی اقدام می‌شود،ادامه داد:در صورت عدم همکاری مالکین به دستور دادستان شهرستان و همکاری ادارات مربوطه، برق، آب و گاز این اماکن تا روز انتخابات قطع می‌شود.

وی متذکر شد:ایجاد آلودگی‌های صوتی و مزاحمت از طریق بلندگو و باندها در خارج از ستاد انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه کاندیدای دارای بیشترین تخلف تبلیغاتی از سوی دادگستری احضار می‌‌شوند و تخلفات در پرونده متخلفین ثبت می‌شود،اظهار کرد:بر طبق قانون ابلاغی واحدهای تجاری به طور همزمان نمی‌توانند هم ستاد و هم به کسب و کار بپردازند.در صورت مشاهده نسبت به جمع‌آوری بنرهای اینگونه ستادها اقدام خواهد شد.‌