معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری بیش از هزار بیمار کرونایی در گیلان، گفت: طی شبانه روز گذشته ۱۵ نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،انوش دهنادی مقدم پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده تعداد مجموع بستری‌های کرونایی گیلان به بیش از هزار بیمار رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و هفت بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: افزایش تصاعدی بیماری ناشی از مسافرت‌های زیاد هموطنان به گیلان و عدم رعایت پروتکل‌ها است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری ۲۸۲ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان، گفت: در شبانه روز گذشته ۲۱ بیمار بد حال به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده اند که تعداد بیماران بد حال به ۱۵۱ بیمار رسید.

وی با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی در گیلان در حال پر شدن است، اضافه کرد: تخت‌های ای سی یو نیز پر شده و برخی از بیماران در انتظار خالی شدن تخت‌ها هستند.

دهنادی مقدم همچنین به آمار فوتی‌های شبانه روز گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: ۱۵ نفر از شهروندان به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار طی هفته‌های اخیر بوده است.

وی تنها راه جلوگیری از ابتلاء و انتقال بیماری کرونا را رعایت پروتکل‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شهروندان باید با دقت و جدیت بیشتری شیوه نامه‌ها را رعایت کنند و از حضور در تجمعات، دورهمی ها و مراسم جدا خودداری کرده و بیشتر در منازل باشند.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: در صورت حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده کرده و فاصله دو متری را رعایت کنند.

کد خبر