رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در ۶۸ بقعه متبرکه شهرستان رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت برای هفتمین سال متوالی همزمان با کل کشور طرح نوروزی آرامش بهاری را در بقاع متبرکه شهرستان رشت برگزار می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از برگزاری طرح آرامش بهاری در 68 بقعه متبرکه شهرستان رشت خبر داد و گفت: در این 68 بقعه از 15 مبلغ متخصص از حوزه علمیه قم در خیمه‌های معرفت استفاده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه امسال برپایی خیمه‌های معرفت را 100 درصد افزایش دادیم بیان کرد: سال گذشته خیمه‌های معرفت در 4 نقطه برپا شد و امسال در 8 نقطه خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

وی امامزاده هاشم, بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع), دانای علی, امام زاده حسن خمام, امام زاده قاسم چولاب و سلیمانداراب را از جمله بقاع شاخص عنوان کرد که خیمه‌های معرفت در آن جا برپا می‌شود.

کریمی از برگزاری 4 غرفه محوری کودک و نوجوان, مشاوره, چند رسانه‌ای و مشاوره وقف در خیمه‌های معرفت خبر داد و گفت: در برخی از بقاع متبرکه مانند امامزاده هاشم و خواهر امام نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی برگزار می‌شود تا مسافران و زائران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان رشت تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری از 26 اسفند تا 14 فروردین برگزار می‌شود و امیدواریم مانند سال گذشته بتوانیم خدمت رسانی به مسافران و زائران را به‌درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری فقط در خیمه‌های معرفت خلاصه نمی‌شود بیان کرد: از لحظه تحویل سال نو برنامه‌های ویژه تحویل سال نو در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

کریمی خدمت‌رسانی به زائران و تحویل ملزومات اولیه برای استقرار، نظیر آب جوش و پتو را از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: در بقعه امامزاده هاشم، زائرسرا و هتل داریم و خدمت‌رسانی به مسافران و زائران را انجام می‌دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت خاطرنشان کرد: با مشارکت نیروی انتظامی نیز طرح فرهنگی گیلان مطهر در برخی بقاع متبرکه مانند امامزاده هاشم برگزار می‌شود.تسنیم