جشنواره «بازی های سایبری فجر» برای نخستین بار در گیلان با حضور ۱۲۰ شرکت کننده در شهر رشت برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان،مسئول جشنواره بازی های رایانه ای گیلان در گفتگویی با اشاره به سابقه برگزاری این گونه از مسابقات در کشور، اظهار کرد: مسابقات بازی های سایبری یا رایانه ای اولین دوره مسابقاتی بود که در سطح استان گیلان برگزار شد.

حماد مقدسی افزود: مسابقات بازی های رایانه ای توسط مجتمع فرهنگی دیجیتال خاتم الانبیا (ص) استان گیلان زیر نظر بنیاد ملی بازی های رایانه ای ایران و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در محل مرکز بازی مجتمع دیجیتال برگزار شد.

مسئول جشنواره بازی های رایانه ای گیلان با بیان اینکه افراد پنج سال به بالا می توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: کوچک ترین شرکت کننده در مسابقات بازی های رایانه ای گیلان ۹ سال سن داشت.

وی شرکت در این مسابقات را برای عموم آزاد عنوان و خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده از طریق سایت rashtgame.com و حضور در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برای حضور در این مسابقات ثبت نام کردند.

مقدسی به شرکت ۱۲۰ نفر در این مسابقات از سراسر استان گیلان اشاره و تصریح کرد: این دوره از مسابقات در رشته های فوتبال کنسول و بازی های گروهی برگزار شده و نفرات برتر نیز معرفی شدند.

به گفته این مسئول ،مسابقات بازی های رایانه ای گیلان در دو گروه Pes  و Fifa که دو نوع از بازی معروف جهانی به روز فوتبال رایانه ای بوده که با PlayStation ۴  اجرا شده و دارای علاقه مندان بسیاری است، برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان این دوره از مسابقات در رشته  Pes  هومن دروی و عباس نادم و در گروه Fifa نیز سید فتاح پروانه و پویان همرنگ به عنوان نفرات برتر معرفی شدند./مهر