رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از ۱۳ الی ۱۵ آذرماه در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عبدالله حاتم زاده اظهار کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان گیلان با حضور دستگاه‌های اجرایی استان و برخی از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان استان از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ آذرماه در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته پژوهش و فناوری امسال در استان گیلان در راستای شعار سال، با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران رشد تولید و مهار تورم» از سوی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گیلان تعیین و به پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیر اجرایی این نمایشگاه ابلاغ شد.

حاتم زاده ادامه داد: هفته‌ی پژوهش و فناوری، فرصت مناسبی را برای توجه و تمرکز روی ارکان زیست بوم فناوری و نوآوری فراهم می‌آورد تا کلیه کنشگران این زیست بوم ضمن اطلاع از توانمندی‌ها و وضعیت موجود اقدامات مؤثری را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان برای رفع نیاز دستگاه‌های اجرایی در طی سال گذشته از جمله سازمان برق استان، سازمان گاز، محیط زیست، پسماند نمونه‌ای از تعامل سازنده و بین کنشگران زیست بوم فناوری استان است.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش استان با ۳۰ غرفه

حاتم زاده اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش استان با ۳۰ غرفه و حضور دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و شرکت‌های دانش بنیان با هدف توسعه زیست بوم نوآوری استان به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان برگزار و پیش بینی می‌شود در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ فناوری جدید به نمایش گذارده خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: برنامه‌های مختلفی از جمله رونمایی از آخرین دستاوردهای فناوری استان و انتخاب فناور برتر در این هفته پیش بینی شده که با همراهی استانداری در زمان برپایی نمایشگاه انجام خواهد شد. کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های انتقال تجربه و مسابقه ایده شو برای دانشجویان که توسط کانون شکوفایی خلاقیت برگزار می‌شود نیز از جمله برنامه‌هایی است که در زمان برپایی نمایشگاه اجرا می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش، فناوری و فن بازار به عنوان رویدادی در مجموعه نظام علم و فناوری کشور است که هدف آن ارائه یافته‌های محققان، پژوهشگران و فناوران، از یک سو و دریافت نیازهای پژوهشی و فناوری از سوی دیگر برای توسعه زیست بوم نوآوری و ساماندهی ارتباطات بین کنشگران این زیست بوم می‌باشد.

حاتم زاده با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پژوهش یکی از اهداف برگزاری هفته پژوهش است، گفت: توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و هدفمند نمودن ارتباطات کنشگران این زیست بوم از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش است و در این نمایشگاه ارائه پژوهش‌ها و عملکردهای تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و ارائه نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی از یک سو و نمایش توانمندی‌های فناوران استان از سوی دیگر به منظور استفاده از فناوری برای رفع نیازهای فناورانه استان، از اهداف برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا ارکان مختلف توسعه فناوری و نوآوری استان علاوه بر نمایش توانمندی‌های خود بتوانند با تقویت شبکه سازی و تعامل سازنده برای تکمیل چرخه علم و فناوری و تجاری سازی فناوری گام مؤثری بردارند

گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری همه ساله از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌گردد و هر استان نیز در این هفته نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش و فناوری را برپا می‌کند.