جشنواره نمایشگاهی عفاف و حجاب با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از ساعت ۹ صبح الی ۷ شب در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برای بازدید عموم دایر است.

به گزارش ندای گیلان،سید امیر مصباح با اشاره به برگزاری جشنواره نمایشگاهی عفاف و حجاب در رشت، گفت: این جشنواره نمایشگاهی در هشتمین دوره خود برای دومین بار در سال جاری در رشت برپا شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر ترویج فرآیند طراحی پوشاک اسلامی، تصریح کرد: باید پوشاک ایرانی اسلامی را در کشور طراحی و به دیگران صادر کنیم نه اینکه کشورهایی غربی برایمان پوشاک طراحی کنند.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی پوشاک در جامعه بر ضرورت ترویج لباس اسلامی تأکید و بیان کرد: این نمایشگاه ویژه پوشاک اجتماعی است که از امروز (پنجشنبه، ۱۶آبان) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت آغاز و تا ۲۳ آبان ادامه دارد.

مصباح افزود: جشنواره نمایشگاهی مذکور در دو بخش فروش لباس و تعویض چادر، شاهد حضور خلاقانه طراحان مد و لباس استان گیلان است.

وی با بیان اینکه افزون بر ۸۰ اثر از طراحان گیلانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اعلام کرد: با نظر هیئت داوران، ۳۰ اثر از ۱۵ طراح استان در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: جشنواره نمایشگاهی عفاف و حجاب با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از ساعت ۹ صبح الی ۷ شب در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برای بازدید عموم دایر است.