رئیس اداره جهاد کشاورزی با بیان اینکه در کشت اول از شالیزارهای شهرستان فومن ۷۰ هزار تن شلتوک برداشت شده است، گفت: از این میزان بیش از ۴۷ هزار تن برنج سفید استحصال می شود.

به گزارش ندای گیلان ،محمدرضا ابراهیم زاده در گفتگو یی اظهار کرد: امسال بیش از پنج هزار و۹۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فومن به پرورش راتون اختصاص یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی پرورش راتون در فومن، افزود: پیش بینی می شود که امسال دو هزار و ۶۰۰ تن محصول راتون برداشت شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فومن به نخستین برداشت راتون در تاریخ ۱۳ مهرماه اشاره کرد و گفت: این برداشت از شالیزارهای یوسف باقرزاده کشاورز اهل روستای گوشلوندان و غلامعلی صالحی کشاورز روستای حلقه سر دهستان رودپیش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع زمین زیر کشت این دو کشاورز ۱۰.۵ هکتار بوده که از آن محصول علی کاظمی و هاشمی برداشت شده است.

ابراهیم زاده به مزایای کشت دوم بعد از برداشت محصول برنج اشاره و تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان فومن در سال های اخیر برنامه ریزی و کارگاه های آموزشی مناسبی در این زمینه اجرا کرده است.

به گفته این مسئول در کشت دوم کشاورزان بیشتر محصولات همانند راتون، سورگوم، پاچ باقلا، باقلا برکت و سبزیجات غده ای و شبدر کشت می کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فومن با بیان اینکه در سال گذشته نیز بیش از چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت دوم انجام شده بود، ادامه داد: درآمدزایی بیشتر و استفاده بهینه از شالیزارها برای بهره برداران و از بین بردن آفات به جا مانده از کشت اول مهم ترین مزایای کشت دوم است.

وی با بیان اینکه در کشت اول از شالیزارهای شهرستان فومن ۷۰ هزار تن شلتوک برداشت شده است، گفت: از این میزان بیش از ۴۷ هزار تن برنج سفید استحصال می شود.مهر