فرماندار فومن گفت: چای نماد و هویت شهر فومن است و برخی همانگونه که کلوچه فومن و پارک شهر را نابود کردن به دنبال نابودی صنعت چای فومن هستند

به گزارش ندای گیلان،فرماندار فومن در جلسه شورای اداری که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد تغییر و تحول در وضعیت ادارات و مدیران در سطح شهرستان فومن به منظور سرعت بخشیدن به روند رشد ، توسعه و تصمیم گیری بهتر است.

حسین اسماعیل پوراقتصادمقاومتی رامقاوم سازی خواند و گفت:در مقابل تنش ها ، تحریم ها ،رکود و جنگ اقتصاد مقاومتی و هزینه کردن درست در سازمان و ادارات و نهادها میتواند عامل موفقیتها شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه ها در طول سال های اخیر با ارائه آمار غیرواقعی و ارائه شاخص ها که از متوسط کشور بالاتر است سبب کاهش اختصاص بودجه به شهرستان فومن به نسبت سایر شهرستان های استان شده اند،گفت: مشاهده این آمار نشان می دهد که شهرستان فومن در برخی حوزه ها حتی از متوسط کشوری نیز بالاتر بوده که این نشانه توسعه یافتگی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آن چه که در عمل در سطح شهرستان فومن دیده می شود با آمارهای ارائه شده تفاوت بسیار دارد، گفت: به دلیل ارائه همین آمار غیر واقعی از سال ۸۸ تا ۹۵ هر سال شاهد کاهش بودجه شهرستان بوده ایم.

وی به آمار داده شده توسط مدیران کتابخانه عمومی فومن و امار حسینیه ها ، بهداشت روستایی ، شهرک صنعتی و راه و شهر سازی و فضای رو باز ورزشی اشاره و افزود: مدیران ما با ارائه این آمار غلط نشان دادند که تمایلی در جذب بودجه استانی ندارند زیرا در این شهر همه می دانند که کتابخانه عمومی از فضای اداره ارشاد استفاده می کند و یا شهرک صنعتی بیشتر واحد ها تعطیل است و…….

فرماندار فومن خاطرنشان کرد: نتیجه ارائه این آمار غیر واقعی سبب شده که شهرستان در بسیاری از حوزه ها عقب تر از استان و حتی برخی شهرستان ها باشد.

وی نرخ بیکاری شهرستان را ۱۴ و نیم درصد خواند و گفت:همچنین در زمینه نرخ بیکاری ازجمله شهرستان های رده های اول در گیلان محسوب می شویم و اگر مسئولان و مدیران کار کردند این آمار چیست..

اسمعیل پور با اشاره به اینکه ادارت سعی کنند واقعیت را بنویسند گفت: برای مدیریت شهر کار کنید و از برگزاری جلسات خصوصی خودداری کنید و سعی کنید همراه دولت باشید زیرا شما پول و حقوق از دولت می گیرید.

اسمعیل پور با اشاره به اینکه برخی ادارات در راه اندازی دانشگاه گردشگری با وجود داشتن مجوز فعالیت در سطح شهرستان فومن کار شکنی می کنند افزود: بوروکراسی بین اداری برخی دستگاه ها سبب شده که شهرستان نتواند از این ظرفیت بهره گیری کند

فرماندار فومن در ادامه جلسه به برخی مشکلات در حوزه چای شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه مراجعات و گلایه های بسیاری در این حوزه از سوی چایکاران و کارخانجات چای به فرمانداری ارائه شده که نیازمند توجه مسئولان امر است.

اسمعیل پور با اشاره به اینکه ما در برداشت برگ سبز افزایش داشتیم گفت: متاسفانه در پرداخت به چایکاران کاهش داشتیم.

وی با بیان اینکه چای نماد و هویت شهر فومن است و برخی همانگونه که کلوچه فومن و پارک شهر را نابود کردن به دنبال نابودی صنعت چای فومن هستند،گفت: نوعی تخریب از درون شهرستان با اعمال فشار سازمان های بیرون وجود دارد که باید جلوی آنها گرفته شود.

اسماعیل پور ضمن گله مندی از اداره چای شهرستان و استان گفت:مگر می شود بیش از ۵ کارخانه چای در شهرستان تعطیل شود در حالی که این کارخانه ها از امتیازات وام در جهاد کشاورزی استفاده کرده وامروز پاسخگو نیستند این خیانت است.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه مدیریت چای شهرستان پاسخگو نیست گفت:یک جای کار می لنگد و من به استاندارمحترم گزارش خواهم داد.