شهردار رشت گفت: واحدهاي صنفي بالغ بر 600 تا 700 ميليارد تومان در قالب عوارض شغلي به شهرداري رشت بدهكار هستند.

ندای گیلان:شهردار رشت گفت: واحدهاي صنفي بالغ بر 600 تا 700 ميليارد تومان در قالب عوارض شغلي به شهرداري رشت بدهكار هستند.

نشست شهردار رشت با رئيس و نائب رئيس اتاق اصناف رشت و رئيس اداره درآمدهاي عمومي شهرداري رشت  با هدف بررسي صدور پروانه‌هاي كسب و عوارض شغلي و همچنين وضعيت واحدهاي صنفي بافت مركزي شهر برگزار شد .

دكتر محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت در نشست با رئيس و نائب رئيس اتاق اصناف رشت اظهار کرد: ما در راستاي تسهيل خدمات به واحدهاي صنفي در گذشته از بسياري قوانين چشم‌پوشي كرده‌ايم، درحال حاضر مشكل اصلي ما اين است كه اين ساختار و نقش تسهيل‌گري سبب شده قانون از سوي واحدهاي صنفي ناديده گرفته شود.

وي افزود: بيش از 600 تا 700 ميليارد تومان واحدهاي صنفي به صورت عوارض شغلي به شهرداري رشت بدهكار هستند.

ثابت‌قدم خاطرنشان كرد: در راستاي حفظ حقوق شهروندان شهر رشت در روزهاي آتي با واحدهاي فاقد پروانه كسب با هماهنگي اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نيروي انتظامي و اماكن برخورد مي‌شود.

جلال‌الدين محمد شكريه رئيس مركز اتاق اصناف رشت نيز در اين نشست يادآور شد: اتاق اصناف آمادگي همه گونه همكاري با شهرداري را در راستاي دريافت مطالباتش دارد .

وي با اشاره به اينكه همه واحدهاي صنفي بايد پروانه كسب داشته باشند، خاطرنشان كرد: ما در روند صدور پروانه كسب رضايت نداريم و با تمهيداتي كه درنظر گرفته شده صدور پروانه كسب براي واحدها در زماني كوتاه انجام مي‌شود.

رئيس مركز اتاق اصناف رشت تصريح كرد: ما تلاش داريم برخي از راسته‌هاي بازار مثل بلورفروشان و پوشاك را به مسيرهاي بيرون از بافت مركزي انتقال دهيم تا هم از تردد غيرضروري افراد جلوگيري کنيم و هم بازار تاريخي رشت را به شكل سابقش بازگردانيم.

شكريه متذكر شد: ما در برنامه‌هاي بلندمدت خود تلاش داريم تا در رينگ‌هاي بيروني شهر شهرك مبل، شهرك اتومبيل، شهرك فرش و… را ايجاد كنيم تا علاوه بر از بين بردن چهره نازيبايي كه در شهر به دليل پراكندگي مشاغل شاهد هستيم با تجميع اين مشاغل سبب رونق اقتصادي بيشتر در اين شهر شويم.

در اين نشست موضوع امتداد پياده‌راه فرهنگي شهر رشت نيز مطرح شد و شهردار رشت ضمن توضيح كامل در خصوص نحوه اجراي اين پروژه يادآور شد: ما در زمان اجراي اين پروژه و پس از آن تمام شرايط لازم براي فعاليت واحدهاي صنفي را درنظر خواهيم گرفت و اين اطمينان را به كسبه شهر رشت مي‌دهيم كه اجراي اين پروژه علاوه بر افزايش قيمت مغازه‌ها سبب رونق اقتصادي در شهر شود .

در ادامه رئيس و نائب رئيس اتاق اصناف رشت از اجراي هرچه سريع‌تر اين طرح استقبال کرد.