‌‌‌‌‌ندای گیلان:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جهادی، کارآفرینان و افراد خلاق با پشتکار و تواناییهای شخصی خویش موفق می شوند که ثروت آفرین باشند و نه تنها خود از این موهبت به دست آمده بهره بگیرند، بلکه دیگران را در آن شریک کرده و مرز میان جوانمردی و دارایی را بلرزانند.ایوب […]

‌‌‌‌‌ندای گیلان:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جهادی، کارآفرینان و افراد خلاق با پشتکار و تواناییهای شخصی خویش موفق می شوند که ثروت آفرین باشند و نه تنها خود از این موهبت به دست آمده بهره بگیرند، بلکه دیگران را در آن شریک کرده و مرز میان جوانمردی و دارایی را بلرزانند.ایوب باتمانی جوان کوشا وکارآفرینی کامیارانی است که با پشتکار و همت خود ثابت کرده خواستن توانستن است و می توان با دستان خالی اما با همت عالی معجزه کرد.وی با تکیه بر توانایی های خود و دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی توانسته در عرصه پرورش دام سبک موفقیت کسب نماید.
فعالیتهای این جوان به عنوان دامدار کوشا عینیتی به اقتصاد مقاومتی در شهرستان کامیاران بخشیده و همین بهانه ایی شد که به همراه تیم بازدیدکنندگان سازمان بسیج سازندگی به دیدار وی رفته و از روند فعالیت کارگاه پرواربندی او آگاه شویم؛ در ابتدا ضمن معرفی خویش، توضیحاتی در رابطه با کلیات فعالیت خود بدهید؛
ایوب باتمانی هستم و از2 سال پیش با دریافت تسهیلات قرض الحسنه از سازمان بسیج سازندگی کامیاران فعالیت های خود را در زمینه پرورش بره و پرواربندی گوسفند شروع کردم، کم کم کارم را گسترش دادم و درحال حاضر 70 رأس گوسفند و بره جهت پروار بندی دارم .

مهم ترین انگیزه علاقه اینجانب به امور زراعی و دامی بوده که این خود سببی بود تا با دستان خالی و بدون هیچ سرمایه ایی در این راه گام نهم و با پشت بستن به پشتیبانی های بسیج سازندگی و تعهد وجدانی به طرح اقتصاد مقاومتی کارم را شروع نمایم؛ همچنین کسب درآمد نیز از جمله فاکتورهایی است تا فعالیتم در این زمینه را ادامه دهم.

برای شروع کار پرواربندی 100 هزار و 500 هزار تومان نمی تواند سرمایه باشد؛ برای سرمایه گذاری حداقلی باید چند میلیون تومان در اختیار داشته، ضمن اینکه محلی برای کارگاه باید درنظر داشته باشی. براساس پشتکارخودم برای انجام این کار، تصمیم گرفتم از طریق سازمان بسیج اقتصادی سرمایه دریافت نمایم و با اجاره محلی در روستای علی آباد در حومه کامیاران دست به کارشوم.

برای تولید و بهره برداری ازگوسفند های گوشتی زمانی در حدود 6 الی 8 ماه زمان نیاز است؛ سالیانه 2 نوبت به پرورش گوسفند می پردازم و در هردوره 50 تا70 رأس بره را پروار کرده واز طریق بازارهای شهرستان به فروش میرسانم.

به صورت مستقیم 3 نفر روزانه مشغول به کار شده اند و به صورت غیر مستقیم نیز 7 نفر کسب درآمد می کنند.

صرفا مبلغ 150 میلیون ریال از بسیج سازندگی با کارمزد بسیار پایین دریافت نموده ام و تاکنون از جایی یا بانکی وام دریافت نکرده ام، با مساعدت های سازمان قرار است در سال آتی 150 میلیون ریال دیگر در جهت گسترش کارگاه دریافت نمایم.

مهم ترین مساله و مشکل،کمبود فضای دامداری و قیمت بالای نهاده های دامی از قبیل جو، علوفه و خوراک است و البته مشکل واسطه ها، بیمه و عدم توجه به زیر ساخت های کارگاه های اشتغال زا از جمله برق و آب از مشکلات این طرح ها می باشد.
سخن پایانی:
اینجانب کار خودم را با پرورش چند بره شروع کردم و کم کم آن را گسترش دادم که تاحالا به این سطح رسانیده ام، نمی خواهم عنوان کنم که کار خیلی راحتی است و هیچ مشکل و درد وسری ندارد؛ مشکلات همه جا است فقط کمی همت می خواهد؛ اینها را بیان داشتم تا دیگر جوانان به اشتغال و خود اشتغالی روی آورند و از طریق راهکارهایی که در چهارچوب اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است برای کمک به تولیدداخلی و کسب معاش فعالیت نمایند.انتهای پیام/ب