رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از مرکز تولیدات آبزی پروری و بازسازی و حفاظت از ماهیان خاویاری سنگر و فاز یک پارک جنگلی سراوان بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از مرکز تولیدات آبزی پروری و بازسازی و حفاظت از ماهیان خاویاری سنگر  و فاز یک پارک جنگلی سراوان بازدید کرد.

حجت الاسلام  حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه این مرکز با مشکلاتی در حوزه تامین منابع انسانی و منابع اعتباری مواجه است دستور داد: زندانیان دارای  رأی باز می توانند در این مرکز در چارچوب ضوابط و مقررات مشغول به کار شده تا هم مشکل نیروی انسانی آنان مرتفع شده و هم کمکی برای معیشت خانواده های زندانیان باشد.

وی حمایت و احیای این واحد تولیدی را که دارای حدود ۳۶ استخر ماهی و بیش از ۱۰۰ هکتار اراضی است  موجب افزایش میزان اشتغال دانست و افزود: اکنون حدود ۱۹ نفر در این مرکز مشغول به کار هستند و در صورت رفع موانع و بهره مندی از تمام ظرفیت، ۲۰۰ نفر نیز می توانند در آن فعالیت نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه ماهیان خاویاری در دریاها در معرض انقراض هستند تصریح کرد: تولید ماهیان مولد پرورشی اقدامی مناسب در راستای پیشگیری از انحطاط این نسل از ماهیان است.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در بخش دیگری ازاین بازدید گفت: فاز یک جنگل سراوان بستر مساعدی در جهت اشتغال زایی مردم منطقه به شمار می رود و با توجه به مشکلات مردم سراوان در زمینه پسماند و زباله، لازم است تا هرچه زودتر فاز یک این جنگل به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه بنا به دستور رئیس کل دادگستری استان این جنگل باید از طریق مزایده در اختیار شرکت تعاونی روستاییان قرار گیرد اظهار داشت: مساحت جنگل سراوان ۴۳۴ هکتار است که اجرایی شدن این طرح علاوه بر اشتغال زایی، موجب حفاظت و صیانت از جنگل های هیرکانی خواهد شد.

آقایی در پایان خاطر نشان کرد: مردم سراوان باید در جهت تاسیس شرکت تعاونی سریعا اقدام کنند و منابع طبیعی نیز هرچه زودتر بستر مزایده را فراهم کند.