مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به آغاز امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد و پایان آن در ۱۶ تیر، گفت: ۱۹ هزار و ۹۴۱ دانش آموز گیلانی از ۱۷ خرداد در ۲۵۰ حوزه امتحانی استان با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آزمون نهایی پایه دوازدهم شرکت می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان،نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۱۹ هزار و ۹۴۱ دانش آموز گیلانی از ۱۷ خرداد در ۲۵۰ حوزه امتحانی استان با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آزمون نهایی پایه دوازدهم شرکت می‌کنند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمهیدات مناسبی برای برگزاری این آزمون‌ها اندیشیده شده است وبرای همین منظور تعداد حوزه‌های امتحانی با افزایش دو برابری نسبت به سال پیش به ۲۵۰ حوزه امتحانی رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت حفظ فاصله اجتماعی دانش آموزان در حوزه‌های امتحانی گفت: در هنگام آزمون فاصله صندلی دانش آموزان از یکدیگر بین ۵ / ۱ تا ۲ متر خواهد بود.

نادر جهان آرای با اشاره به آغاز امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد و پایان آن در ۱۶ تیر افزود: ضدعفونی کردن حوزه ها، تجهیز سامانه‌های برودتی و استفاده دانش آموزان از ماسک و دستکش از مواردی است که روسای ادارات مناطق با همکاری اداره سنجش باید نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

او در پایان تصریح کرد: تلاش کرده ایم تا با افزایش دو برابری حوزه‌های امتحانی، مسیر رفت و آمد دانش آموزان کوتاه شود و استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش‌ یابد.