طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در دو مرحله ابتدا از ۲۶ مهر تا ۱۵ آبان و همچنین از اول تا ۱۵ اسفند سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،محمد رحمتی در آیین افتتاحیه استانی طرح کوچ در یکی از مدارس رشت، درباره نحوه اجرای این طرح در حوزه سلامت اظهار کرد: طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در دو مرحله ابتدا از ۲۶ مهر تا ۱۵ آبان و همچنین از اول تا ۱۵ اسفند سال جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) در گیلان افزود: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی دانش‌آموزان در دو مرحله، جلب حمایت و همکاری تمامی ذینفعان به ویژه مدیران، معلمان، کارکنان، دانش‌آموزان و والدین، ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش‌آموزان به سبک زندگی فعال و سالم، کمک به حفظ وضعیت دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی و متناسب و کمک به بهبود وضعیت دانش‌آموزان لاغر و کم وزن از اهداف اجرای این طرح است.

رحمتی افزود: در این طرح با شناسایی دانش‌آموزانی که اضافه وزن دارند و اجرای برنامه‌های تشخیصی و پیگیری‌های بعدی، تلاش می‌شود دانش‌آموزان به شرایط ایده آل جسمی و روحی دست یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ضرورت همکاری‌های دو جانبه آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی با استفاده از شبکه شاد زمینه سنجش سلامت دانش‌آموزان را با بارگذاری سامانه‌های علمی و طبی فراهم می‌کنیم.

رحمتی گفت: در طرح ملی کنترل وزن و چاقی در نهایت به دانش‌آموزان موفق در کاهش وزن «با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست» نهال اهدا می‌شود تا در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.