یکی از مفیدترین راههای تشویق پژوهشگران،ایجاد فضای مناسب جهت ارائه نتایج تحقیقات علمی و دستاوردهای صنعتی و تبادل نظر و بوجود آوردن ارتباط قوی تر و واقعی بین صنعت و دانشگاه برگزاری کنفرانسهای ملی است.

ندای گیلان: اولین کنفرانس ملی مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود با با حضور صاحبنظران، کارشناسان، پژوهشگران برجسته فعال در عرصه علم و صنعت ، همت انجمن برق این واحد دانشگاهی  و در راستای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی درسالن همایش های شهید هادی ثنایی مقدم که در همین روز با حضور مادرشهید، امام جمعه محترم شهرستان لنگرود، جانشین فرمانده انتظامی، رئیس شورای شهر، شهردار لنگرود و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح گردید، برگزارشد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با بزرگ شمردن حرکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در نام گذاری سالن همایش این واحد دانشگاهی بنام شهید ثنایی مقدم  از حضور مادر گرامی این شهید تقدیر و تشکر کرد.
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران این عرصه علمی، بیان داشت: زندگی انسان باید در راستای رضایت خداوندی باشد تا به نتیجه نهایی خودش که خشنودی خداوند است نائل شود.
دکتر کیوان صائب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود، نیزدر مراسم افتتاحیه کنفرانس ضمن خیر مقدم به مدعوین، با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس، گفت: یکی از مفیدترین راههای تشویق  پژوهشگران،ایجاد فضای مناسب جهت ارائه نتایج تحقیقات علمی و دستاوردهای صنعتی و تبادل نظر و بوجود آوردن ارتباط قوی تر و واقعی بین صنعت و دانشگاه برگزاری کنفرانسهای ملی است.
وی، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود تنها دانشگاه فنی و مهندسی گیلان و یکی از دانشگاههای پیشرو در امر آموزش نیروهای متخصص بشمار می آید که مایه افتخار است که با برگزاری یکی از بزرگترین کنفرانسهای علمی و پژوهشی کشور، در راستای افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه از یک طرف و گسترش همکاریهای علمی با سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و حتی دنیا  از سوی دیگر نقش مهمی را ایفا کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود، با تأکید بر تقویت بنیه علمی دانشجویان، اذعان داشت: فراهم کردن زمینه های مناسب علمی وآموزشی، تقویت بنیه علمی و همچنین به اشتراک گذاری دستاوردهای برجسته متخصصین و دانشجویان متعهد در جهت تحقق نهضت تولید علم یکی دیگر از اهداف این کنفرانس است.
دکتر صائب، اظهار امیدواری کرد: با اتکال به درگاه ایزدی و بهره گیری از نیروهای متخصص در زمینه های مهندسی برق و همچنین پرورش نخبه علمی و روحیه اعتماد به نفس، از این پس فراتر از گذشته گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف علمی و انسجام هر چه بیشتر مشارکت صنعت و دانشگاه در راستای آبادانی منطقه و کشور برداریم.