استاندار گیلان با بیان اینکه اندیشه‌های نو باید وارد مملکت شود گفت:به مدیران تأکید می‌کنم فرصت استفاده از بانوان و جوانان را بیشتر فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،محمدعلی نجفیدر مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان که در سالن اجتماعات بانک ملی این استان برگزار شد با ابراز رضایت از عملکرد سه ساله سید عیسی مهدوی اظهار کرد: در مدت سه سال خدمت مهدوی در فرمانداری شهرستان رشت، وی کارنامه خوب و درخشانی دارد و بسیاری نگران رفتن او هستند.

وی با بیان اینکه از وجود مهدوی در پست دیگری استفاده می‌شود، افزود: رضایت‌مندی مردم از عملکرد مهدوی نشان‌دهنده لایق بودن وی در تصدی مدیریت فرمانداری شهرستان رشت است.

استاندار گیلان به فعالیت صورت گرفته در شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: رشت بزرگ‌ترین شهرستان گیلان بوده و رشت در بحث گازرسانی به عنوان شهرستان سبز معرفی شده است.

وی گیلان را در زمینه گازرسانی جزو استان‌های برتر دانست و تصریح کرد: نرخ بیکاری گیلان از 15.6 درصد به 9 درصد رسیده و امروز این استان در بحث پدافند عامل که با حضور سپاه و ارتش و بسیج که حضوری قوی دارند در بحث پدافند غیر عامل نیز مقتدرانه در حرکت هستیم.

نجفی عملکرد گیلان در حوزه انتخابات را خوب توصیف کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور اکنون بالای هفت دهم درصد بوده و در دولت قبل رشد اقتصادی کشور به منهای حدود 6 دهم درصد رسیده بود و برای نخستین بار صادرات کشور از واردات پیشی گرفته و امروز نخستین قرارداد بزرگ خرید هواپیما با دو شرکت بزرگ و معتبر نهایی شده و اینها توفیقات برجام بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های استان در تمام زمینه‌ها افزایش دارد، خاطرنشان کرد: در بحث راه روستایی منهای ۱۴درصد بودیم اما امروزه به میانگین دست یافته‌ایم و دولت ادعایی به غیر از انجام وظیفه ندارد و تمام مباحث را مدیون رهبری‌ها و راهکارهای رهبر معظم انقلاب هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه با همسایگان خود از جمله ارمنستان که با آذربایجان مشکل دارد ارتباطات خوبی داریم، یادآور شد: دولت فعلی با پیمانه خالی کشور را تحویل گرفت و در دوره قبلی به دلیل عدم تبادلات مالی حتی در گرفتن گندم با مشکل مواجه بودیم.

وی گفت: تمام دنیا جمع شده بود تا نفت را زیر 30 دلار برسانند و می‌خواستند نفت را در قبال دارو به ما دهند و امروز پس از سه سال جشن خودکفایی گندم می‌گیریم و در فصل فروش برنج دولت جلوی واردات را گرفت و در بحث چای برای نخستین بار بیش از ۱۳۶میلیارد تومان یارانه چای پرداخت شده است.

نجفی ادامه داد: بسیاری اعتقاد دارند گیلان جزو آرام‌ترین استان‌های کشور است اما عده‌ای هر روز به بهانه‌ای می‌خواهند در این شهر و استان آشوب بپا کنند.

وی با اشاره به اینکه اندیشه‌های نو باید وارد مملکت شود، یادآور شد: جوان‌ها به این اندیشه‌ها نیازمندند و به مدیران تأکید می‌کنم فرصت استفاده از بانوان و جوانان را بیشتر فراهم کنند.

استاندار گیلان به فرماندار جدید شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: سیروس شفقی هم شهردار و نیز فرماندار بود و کارشناس خبره در کار خود است و امیدواریم در اجرای پروژه‌های عمرانی و جذب سرمایه‌گذار با قدرت ورود کند.