فرماندار شفت از انجام ۹۳۳ مورد بازرسی از اصناف شهرستان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: رصد مستمر قیمت‌ها در کنترل بازار مؤثر است.

به گزارش ندای گیلان از شفت، مهدی نقدی در جلسه ستاد تنظیم بازار و اقدام مشترک شهرستان شفت اظهار کرد: انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه با اولویت بندی، صنوف مورد بازرسی قرار گیرند، افزود: بر همین اساس دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار در خط مقدم این تحول بزرگ قرار داشته و باید با تمام توان در بحث نظارت بر قیمت‌ها و رصد بازار به وظایف خود عمل کرده و ایفای نقش نمایند.

وی با بیان اینکه رصد مستمر قیمت‌ها در کنترل بازار مؤثر است، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت بازار باید در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم دقت بیشتری توسط اعضا کارگروه تنظیم بازار صورت گیرد.

فرماندار شفت بر استمرار نظارت و بازرسی‌های دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر تاکید کرد و گفت: با آغاز ایام تعطیلات تابستان و برقراری آرامش و امید در بین مردم نظارت دقیق بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شفت با اشاره بر لزوم تشدید نظارت جدی بر بازار کالاهای اساسی شهرستان گفت: برای ممانعت از افزایش غیرقانونی و بی ضابطه قیمت‌ها باید کنترل و نظارت مستمر بر قیمت‌ها وجود داشته باشد و با متخلفانی که به صورت خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دهند مطابق قانون برخورد شود.

وی برخورد جدی و قانونی با اخلال گران اقتصادی و گران فروشان را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: نصب برچسب قیمت در تمامی واحدهای صنفی و ارائه فاکتور از ضروریات اصناف است که باید به طور دقیق از سوی بازرسان صمت و اتاق اصناف مورد بررسی قرار گیرد.

نقدی بیان کرد: اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر قیمت کالاها در همه بخش‌ها حضور فعال دارند و در صورت افزایش قیمت با متخلفین برخورد می‌شود همچنین بر کرایه خودروهای درون شهری و برون شهری نیز نظارت دقیق اعمال می‌شود.

فرماندار شفت تصریح کرد: در سه ماه سال جاری بیش از ۹۳۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی مختلف در شهرستان صورت گرفته که ۸۴ مورد پرونده به تعزیرات حکومتی جهت اعمال جریمه ارسال شده است.