علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:اورژانس گیلان با بارش برف تا صبح امروز در مجموع، ۶۲۰ ماموریت انجام داده است و طی این مدت در استان ۸۵ مصدوم مورد مداوا قرار گرفته اند .

به گزارش ندای گیلان،مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمارها، تا صبح امروز بارش برف در این استان ۸۵ مصدوم بر جا گذاشت.

مازیار محمدی  افزود: این تعداد به دلیل سقوط، سرخوردگی و غیره دچار مصدومیت شدند که تعدادی از آنان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و برخی نیز در بیمارستان برای درمان بستری هستند.

وی از مردم خواست تا هنگام برف روبی از پشت بام ها و عبور و مرور در معابر به دلیل”یخ زدگی” احتیاط لازم را داشته باشند.

وی گفت : همچنین دیروز دو نفر فوتی به دلیل سقوط هنگام برف روبی در رشت داشتیم.

ضمن آنکه هلال احمر هم فوت یک نفر را به دلیل سقوط بهمن تایید کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت : در این مدت هشت نفر دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند که امدادرسانی از سوی اورژانس انجام گرفت و همگی نجات یافتند.

وی اظهار داشت: هشت مادر باردار نیز از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان با موفقیت به بیمارستان منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اضافه کرد: اورژانس گیلان با بارش برف تا صبح امروز در مجموع، ۶۲۰ ماموریت انجام داده است.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا دیروز عصر ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشه – قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای شد.

ایرنا