معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو شهرستان رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان های گیلان در وضعیت زرد قرار دارند،گفت: مردم خریدهای نوروزی را ترجیحا اینترنتی انجام دهند یا اینکه جز ضروریات خرید نکنند.

به گزارش ندای گیلان،دکتر آبتین حیدرزاده اظهار داشت: هم اکنون شهرستان های تالش، سیاهکل، املش و شفت در وضعیت آبی هستند.

وی با بیان اینکه دو شهرستان رودسر و رودبار در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان های گیلان در وضعیت زرد قرار دارند، خاطر نشان کرد: همراهی مردم به طور نسبی خوب بوده اما در این روزهای پایانی سال انتظار همراهی و همکاری بسیار بیشتری از مردم استان و نیز هموطنان مان داریم تا مبادا روزهای شروع سال جدید با شیوع افسارگسیخته کرونا، به کام مردم تلخ شود.

وی عنوان کرد : هم اکنون ۳۱۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه می باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به مردم توصیه کرد که از حضور در اماکن و شلوغ از جمله بازارها تا حد امکان پرهیز کنند و خریدهای نوروزی را ترجیحا اینترنتی انجام دهند یا اینکه جز ضروریات خرید نکنند.

وی بیان داشت: مردم به این مهم توجه جدی داشته باشند بهنگام خانه تکانی های نوروزی از دوستان، آشنایان یا نیروهای شرکت ها کمک گرفته نشود، زیرا ممکن است هر کدام از این افراد تماس هایی با بیماران داشته و ناقل باشند.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر اینکه از مسافرت ها نیز در این ایام به شدت خودداری شود، خاطر نشان کرد: هر گونه نقل و انتقالی ممکن است موجب انتشار ویروس و ابتلا به بیماری شود.

ایرنا