رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه وضعیت نامناسب فاضلاب شهری دغدغه اصلی شهروندان است، گفت: عدم خدمات‌رسانی مطلوب به برخی از نقاط حاشیه‌ای شهر در حوزه فاضلاب موجب گلایه رشتوندان شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا، با اشاره به اول تیرماه مصادف با روز اصناف، اظهار کرد: وجود اصناف در بازار و کنترل قیمت‌ها بسیار تعیین کننده است.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: شهید بهشتی از شخصیت‌های ارزشمندی بودند که برای تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های فراوانی کردند.

رئیس شورای شهر رشت با وام گیری از سخن امام راحل پیرامون شهید بهشتی بیان کرد: امام (ره) درباره شهید بهشتی فرمودند: بهشتی به تنهایی یک ملت بود.

واثق کارگرنیا با مخاطب قرار دادن مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان که در جلسه امروز شورای رشت حضور پیدا کرده بود، گفت: رودخانه‌های رشت زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده‌اند و به واسطه سرریز شدن بسیاری از فضولات، دو رودخانه رشت به شدت آلوده شده و عمده‌ترین کاری که باید برای نجات این دو رودخانه انجام شود جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب‌های صنعتی و سنتی به داخل آن است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار سفر ریاست جمهوری به گیلان به منظور ساماندهی فاضلاب افزود: پروژه‌ای که اخیراً کلنگ آن به زمین خورد، موجب ساماندهی بخش عظیمی از فاضلاب رشت می‌شود، ولی برای حل کامل مشکل آلودگی رودخانه‌ها و همچنین ساماندهی فاضلاب شهر نیاز به اجرایی شدن توافقنامه آبفا با قرارگاه خاتم الانبیا برابر بودجه اختصاصی سفر و تسریع در اقدامات است.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه وضعیت نامناسب فاضلاب شهری دغدغه اصلی شهروندان رشت است، گفت: عدم خدمات‌رسانی مطلوب به برخی از نقاط حاشیه‌ای شهر در حوزه فاضلاب موجب گلایه شهروندان شده است و برخی از مشکلات نیز به واسطه‌عدم مدیریت یکپارچه شهری ایجاد می‌شود.

واثق کارگرنیا با اشاره به تبصره ۳، بیان کرد: شورای اسلامی شهر رشت تمام تلاش خود را به منظور همراهی با آب و فاضلاب گیلان و با هدف رفع مشکلات فاضلاب رشت به کار گرفته است و با تصویب تبصره ۳ توسط شورا تلاش شده است تا حتی اعتبارات مالی نیز به مجموعه آب و فاضلاب تزریق شود.

وی با انتقاد از وضعیت پل‌های عابر پیاده مکانیزه در رشت افزود: مدت‌ها است که وضعیت این پل‌ها از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و شهروندان از این بابت گلایه‌مند هستند و انتظار داریم تا جلسه آینده نسبت به ارائه برنامه برای رفع مشکل این پل‌ها اقدام شود.