به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجتبی خسرو تاج در نشست خبری امروز با محوریت روز ملی صادرات و گزارش عملکرد تجاری کشور گفت: صادر کنندگان و فعالان اقتصادی در بخش صادر کننده نمونه امسال در 69 گروه کالایی با یکدیگر به رقابت پرداختند. رییس کل سازمان توسعه تجارت افزود: صادرکنندگان […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجتبی خسرو تاج در نشست خبری امروز با محوریت روز ملی صادرات و گزارش عملکرد تجاری کشور گفت: صادر کنندگان و فعالان اقتصادی در بخش صادر کننده نمونه امسال در 69 گروه کالایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
رییس کل سازمان توسعه تجارت افزود: صادرکنندگان در این مسابقه ملی نیازمند آن بودند که از یک حداقل ارزش صادراتی برای ورود به عرصه این مسابقه ملی داشته باشند.
قائم مقام وزیر صنعت اظهار داشت: کسانی که از این حداقل شرط ورود به مسابقه، رقم صادراتی بالاتری را در زطول سال 94 کسب کردهاند، قطعا از امتیاز بیشتری در مقایسه با رقبا برخوردارند.قائم مقام وزیر صنعت در آستانه برگزاری بیستمین روز ملی صادرات تعداد کل ثبت نام کنندگان در سامانه نمونش را 478 بنگاه عنوان کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با سال گذشته 10.6 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: کل پروندههای پذیرش شده 161 مورد است که در این میان 150 پرونده در بخش کالا و 11 پرونده در بخش خدمات است.
خسروتاج گفت: صادرکنندگان نمونه در بخش های مختلف صنایع شیمیایی، فراوردههای نفتی، فلزات سنگین و صنایع وابسته، برق و الکترونیک و …. ثبت نام و پذیرش شدهاند.
وی افزود: بر اساس امار مقدماتی گمرک طی شش ماهه 1395 معادل 59 میلیون و 132 هزار تن کالای غیر نفتی با احتساب میعانات گازی و با ارزش 21 میلیارد و 706 میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25.5 درصد از لحاظ وزن و 6 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.
خبر در حال تکمیل است…انتهای پیام/ب