نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان تلاش شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان استان گیلان برای رسیدگی به بیماران کرونایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کادر بهداشت و درمان گیلان روز‌های بسیار پرمشغله و سختی را پشت سرگذاشته و دیگر توان مقابله با بحران جدیدی را ندارد.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان ، با بیان اینکه بار‌ها در مورد مخاطرات حضور مسافران نوروزی در استان گیلان هشدار داده است اظهار داشت: ورود هرگونه مسافر به ویژه در دوره دوم تعطیلات نوروز کنترل شیوع ویروس کرونا را در استان گیلان برای همه ما سخت‌تر می‌کند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با تأکید بر اینکه گام‌های بسیار مثبتی در گیلان برای مقابله با ویروس کرونا برداشته شده است، عنوان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده امکانات بیمارستانی گیلان در مناطق شرقی و غربی آن ارتقاء یافت که این عمل کمک بزرگی به کادر درمانی استان کرد.

قربانی تجهیز بیمارستان جدید‌الاحداث لنگرود و بیمارستان تالش و مساعدت‌هایی که وزارت بهداشت و درمان در این مسیر داشت را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده امکانات اورژانس و بستری بسیاری از بیمارستان‌های استان گیلان نیز با تجهیرات سی‌تی‌اسکن تقویت شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان استان گیلان برای رسیدگی به بیماران کرونایی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: کادر بهداشت و درمان گیلان روز‌های بسیار پرمشغله و سختی را پشت سرگذاشته و دیگر توان مقابله با بحران جدیدی را ندارد.

او از راه‌اندازی سامانه ورود و خروج کالا‌های بهداشتی در استان گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: با امکانات زیرساختی که در گیلان فراهم شده است میزان اقلام بهداشتی و درصد مصرف آن مشخص خواهد شد از طرفی تمام سعی و تلاش ما بر این است که با رایزنی‌های گسترده مشکلات این بخش را کاملاً حل کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری خانوار‌های گیلانی به مراحل پایانی خود رسیده است، تصریح کرد: بهورزان با کمک و همکاری همه‌جانبه نیرو‌های سپاه قدس گیلان و بسیج این طرح را در سطح شهر‌ها و روستا‌های گیلان اجرایی کردند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان استفاده از ظرفیت عظیم خیران در داخل و حتی خارج کشور را از جمله اقداماتی که با پیگیری‌های وی به ثمر رسیده است خواند و گفت: ورود نیرو‌های مسلح جهت کنترل بحران کرونا و کنترل ورودی‌های گیلان اقدام مطلوبی بود که از هفته گذشته آغاز شد.

قربانی مسافرت مردم به استان گیلان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این موضوع صدای بلند زنگ خطر را برای همه ایرانیان به صدا درآورده است، افزود: به تمام افرادی که در روز‌های آینده قصد سفر به استان گیلان را دارند می‌گویم برای در امان ماندن خودشان و مردم باید از سفر پرهیز کنند.

منبع: تسنیم