رسانه های اسرائیلی از اقدام امارات به تعلیق قرارداد خرید سامانه های امنیتی رژیم صهیونیستی در پی بروز بحران داخلی در سرزمین های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ندای گیلان  به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته –یکشنبه- فاش کردند که امارات متحده عربی به دلیل رویکرد رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر و عدم کنترل «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم بر کابینه خود قرارداد خرید سامانه‌های امنیتی اسرائیل را متوقف کرده است.

مجری شبکه ۱۲ اسرائیل با بیان اینکه نشانه‌هایی دال بر نگرانی نتانیاهو نسبت به روابط بین الملل رژیم صهیونیستی دارد، تاکید کرد: «امارات قصد خود را برای توقف خرید سامانه‌های امنیتی اسرائیل در پی اقدامات و اظهارات ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم اعلام کرده است».

در همین زمینه « نیر دوری»، کارشناس امور نظامی اسرائیل گفت: «این  نخستین نشانه‌ای است که باید آن را جدی بگیریم. امارات قصد خود را برای ادامه معامله امنیتی با اسرائیل متوقف کرده است. اینجا صحبت از سامانه‌های مهمی است که امارات آنها را از مدت ها پیش می خواسته و بیشتر آنها حساس هستند».

وی فاش کرد که «محمد بن زاید»، رئیس امارات در دیدار با سران اسرائیلی گفته است: « تا زمانی که مطمئن نشویم نتانیاهو بر کابینه خود کنترل دارد، نمی‌توانیم امور مشترک انجام دهیم».