نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که اقدامات نظامی آمریکا باعث افزایش تنش‌ها و گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه به شدت از حملات اخیر آمریکا به اهدافی در داخل عراق و سوریه انتقاد کرد.

وی گفت که حملات آمریکا در سوریه و عراق، نقض خطرناک استقلال و حق حاکمیت دو کشور است.

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل گفت: «عراق و سوریه حملات آمریکا را رد کرده‌اند».

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که اقدامات نظامی آمریکا باعث افزایش تنش‌ها و گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه می‌شود.

بامداد شنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نیز روز سه شنبه با انتقاد از حملات اخیر آمریکا به مناطقی در عراق و سوریه گفت که جنگنده‌های آمریکایی (بامداد شنبه) 85 حمله به سوریه و عراق انجام داده و طی آن افراد غیرنظامی زیادی قربانی شدند.

نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت که آمریکا به دنبال توسعه درگیری‌ها در خاورمیانه است و واشنگتن به دنبال ایجاد راه‌حل برای مشکلات منطقه نبوده بلکه به دنبال کنترل آنهاست.

وی تاکید کرد: «جامعه بین‌الملل باید اقدامات واشنگتن و همیپمانانش در منطقه را محکوم کند».