سید علی نعیمی اظهار کرد: طی دو ماه اول سالجاری میزان تخلیه و بارگیری کالا مجموعا 258 هزار و 980 تن بوده است که این میزان 238 هزار و 198 تن تخلیه عمدتا شامل گندم، جو، ذرت، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، ماشین‌آلات، مواد نفتی، چوب و تخته و کانتینر بود.

ندای گیلان:سید علی نعیمی اظهار کرد: طی دو ماه اول سالجاری میزان تخلیه و بارگیری کالا مجموعا 258 هزار و 980 تن بوده است که این میزان 238 هزار و 198 تن تخلیه عمدتا شامل گندم، جو، ذرت، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، ماشین‌آلات، مواد نفتی، چوب و تخته و کانتینر بود.

وی همچنین از افزایش ترانزیت نفتی طی دو ماه اول سالجاری خبر داد و افزود: سال گذشته در همین مدت چهار هزار و 911 تن مواد نفتی از بندرگاه انزلی ترانزیت شد که امسال به 7 هزار و 657 تن رسید و این امر نشان‌دهنده افزایش 55.9 درصدی ترانزیت مواد نفتی از بندرانزلی است، مواد نفتی ترانزیت شده شامل گازوئیل، بنزین و نفت سفید بوده است و غالبا به ترکمنستان و عراق ترانزیت شد.

نعیمی ادامه داد: میزان بارگیری به کشتی در این مدت 20 هزار و 782 تن کالا از قبیل میوه و تره‌بار، مواد شیمیایی، مواد معدنی، مصالح ساختمانی و لوازم یدکی بوده است و مقدار خالص صادرات دو ماه امسال 18 هزار و 517 تن کالا شامل مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، معدنی، لوازم یدکی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و کالای سوپرمارکتی است .

وی خاطرنشان کرد: کالاهای موجود در محوطه و انبارهای بندر 214 هزار و 86 تن است که نسبت به سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشته است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تعداد شناورهای وارده طی دو ماه امسال به بندرانزلی را 106 فروند و تعداد کامیون‌ها و تریلی‌های بارگیری شده را 9 هزار و 850 دستگاه اعلام کرد و افزود: بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از هفت میلیون تن کالا در سال قدیمی‌ترین و مهمترین بندر شمال کشور محسوب می‌شود.