در ۲ روز آینده جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و طبق تحلیل آخرین الگوی پیش‌یابی هواشناسی، در 2 روز آینده جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی است.

از اواخر وقت امروز و روز دوشنبه هفته جاری باد نسبتاً شدید جنوبی و افزایش نسبی دما در استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر روز سه‌شنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب کشور، در شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود که همزمان به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی در سطح زمین، وزش باد شمالی و کاهش دما در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.

دریای خزر از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا ظهر روز چهارشنبه مواج است.

آسمان استان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری در پاره‌ای نقاط همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 10 درجه و 4 درجه خواهد بود؛ همچنین روز سه‌شنبه هفته جاری آسمان استان تهران کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در برخی نقاط و بارش پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

در 24 ساعت آینده استان‌های چهارمحال و بختیاری با دمای 9 درجه زیر صفر و ‌خراسان جنوبی با دمای 6 درجه زیر صفر سردترین استان‌های کشور و استان‌های هرمزگان با دمای 23 درجه بالای صفر و خوزستان با دمای 18 درجه بالای صفر، گرمترین استان‌های کشور هستند.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مطالعه کنند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/GK20RK