به منظور بررسی وضعیت و چگونگی اعمال معافیت مصارف مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، جلسه ای با حضور معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب و معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان در این جلسه ضمن تشریح روند شناسایی انشعابات مددجویان تحت حمایت این سازمان؛ چالش ها و راهکارهای استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی برای اعمال معافیت ها در صورت حساب قبوض شرکت های خدمات رسان از جمله آب، برق و گاز را بیان کرد.

فلاحتی، همچنین از آمادگی کمیته امداد جهت افزایش تعاملات بین دستگاهی در این خصوص خبر داد.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در این جلسه موضوع تعرفه های آب و فاضلاب و دسته بندی مشترکین در بخش خانگی که بر مبنای میانگین مصرف ماهانه هر واحد تعیین می شود را تشریح کرد.

رضا سبحانی با اشاره به تعریف مشترک کم مصرف در دستورالعمل مربوطه در سال ۱۳۹۹ که بر اساس آن تمامی مشترکان خانگی با میانگین مصرف یک سوم الگوی استان گیلان (یعنی در صورت مصرف ماهانه تا ۵ مترمکعب) از پرداخت آب بهاء معاف می شوند، گفت: مشترکینی که در این چهارچوب قرار می گیرند از دی ماه ۱۳۹۹ تاکنون در قبوض آب و فاضلاب معاف از پرداخت شده اند.

وی در خصوص اجرای بند «ی» تبصره «۸» قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر اعمال معافیت مشمولان کم مصرف تحت حمایت کمیته امداد افزود: این دسته از مشترکین عزیز چنانچه در هر دوره مصرف ماهانه یک سوم الگوی خود را رعایت کنند مشمول معافیت می شوند و چنانچه آیین نامه اجرایی قانون مذکور شرایط جدیدی را در بر داشته باشد قطعاً پس از ابلاغ به شرکت های آب و فاضلاب در صورتحساب مشترکین مربوطه اعمال خواهد شد.

بنابراین گزارش: در این راستا معاونان شرکت های آب و فاضلاب و کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان اعلام کردند: همکاری کامل و به‌کارگیری افزایش تعاملات الکترونیکی بین دستگاهی با هدف بهبود روند اجرا، به کاهش دغدغه های هم استانی های مشمول نهادهای حمایتی در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد.