رستگار گفت: توجه به حضور هم‌وطنان در گیلان و ایام عزاداری حسینی، محدودیت ترافیکی از ساعت 8 صبح فردا جمعه تا ساعت 24 این روز در دو محور ارتباطی استان اعمال می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،مهیار رستگار امروز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت راه‌های ارتباطی گیلان اظهار کرد: اکنون تمام محورهای گیلان باز بوده و تردد در آنها در جریان است.

وی با بیان اینکه شرایطی فراهم شد تا مراسم‌ خاص ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را در گیلان مدیریت کنیم، افزود: در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی حادثه‌ای رخ نداد و این موضوع از نگاه ویژه ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) بود.

فرمانده پلیس راه گیلان به حضور تعداد زیادی از هم‌وطنان در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور هم‌وطنان در گیلان و ایام عزاداری حسینی، محدودیت ترافیکی از ساعت 8 صبح فردا جمعه تا ساعت 24 این روز در دو محور ارتباطی استان اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعت محدودیت مذکور، تردد انواع کامیون‌ و تریلی در محور رشت ‌ـ قزوین و آستارا‌ ـ‌ اردبیل و بالعکس ممنون است.

رستگار با تأکید بر اینکه از حرکت خودروهای باربری و سنگین در محورهای مذکور جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: از رانندگان می‌خواهیم با رعایت مقررات و صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان به دلیل بیداری در شب‌های عزاداری حسینی، استراحت کامل داشته باشند، تصریح کرد: خواب‌آلودگی یکی از عوامل مهم وقوع حوادث رانندگی بوده بنابراین از رانندگان می‌خواهیم استراحت کامل داشته باشند تا سفرشان با سلامت به پایان برسد.

فرمانده پلیس راه گیلان استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران را ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از حوادث احتمالی، استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران الزامی است./فارس