‌‌‌‌‌ندای گیلان:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مجید حسنلو اظهار داشت: دفتر قابلیت پرواز در راستای برنامه توسعه صنعت هواپیمایی و افزایش ایمنی از 4 سال پیش اقدام به پیاده سازی و اجرای الزامات تداوم صلاحیت پروازی (CAO.IRI Part-M) و الزامات مراکز تعمیر و نگهداری (CAO.IRI Part-145) کرده است.وی […]

‌‌‌‌‌ندای گیلان:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مجید حسنلو اظهار داشت: دفتر قابلیت پرواز در راستای برنامه توسعه صنعت هواپیمایی و افزایش ایمنی از 4 سال پیش اقدام به پیاده سازی و اجرای الزامات تداوم صلاحیت پروازی (CAO.IRI Part-M) و الزامات مراکز تعمیر و نگهداری (CAO.IRI Part-145) کرده است.وی افزود: در این راستا دفتر قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری موفق به اعطای گواهینامه مرکز مدیریت تداوم صلاحیت پروازی(CAMO) و همچنین گواهینامه مرکز تعمیر و نگهداری (MOA) به اغلب شرکتهای هواپیمایی و هلی کوپتری و مراکز تعمیر وسایل پرنده شده است.مدیرکل دفتر مهندسی قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: قطعا پیادهسازی و اجرای مناسب الزامات تداوم صلاحیت پروازی و اعطای اختیارات، منوط به نگاه همه جانبه به مقررات است.حسنلو تصریح کرد: در این زمینه این دفتر از اعمال مقررات زیر بخش B از مقررات (CAO.IRI Part-M) و (CAO.IRI Part-145) چشم پوشی نکرده و تاکنون چند مورد تعلیق و حتی ابطال اختیارات مراکز مربوطه و ابطال فرم 4 مدیران اقدام کرده است.وی اظهارداشت: با توجه به طی مراحل تصویب و ابلاغ مقررات Part-ops و همینطور Part- Aircrew در آینده نزدیک فضایی علمی توام با اعتماد متقابل بتوانیم گام موثری در جهت افزایش ایمنی و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی اقدام کنیم.مدیرکل دفتر مهندسی قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: تنها یک شرکت هواپیمایی، دو مراکز آموزش خلبانی و 4 شرکت هلیکوپتری و یک شرکت خدمات ویژه موفق به اخذ گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی نشدهاند که با برنامهریزی به عمل آمده در نوبت ممیزی قرار گرفته و امیدواریم ظرف سه ماه آینده این امر صورت پذیرفته و حائز دریافت گواهینامه مربوطه شوند.انتهای پیام/ک