در حالی که کارشناسان حقوقی و مسئولان فدراسیون دائما بابت احتمال حذف همه یا برخی از نمایندگان ایران از لیگ آسیا هشدار می‌دهند مسئولان تیم استقلال با اطمینان از رفع خطر صحبت می‌کنند

به گزارش ندای گیلان،مهلت دوباره AFC به باشگاه‌های ایرانی جهت پرداخت بدهی‌های‌شان و مثبت شدن ترازنامه مالی آن‌ها در حال پایان یافتن است و باشگاه‌های ایران از جمله پرسپولیس و استقلال تا فردا فرصت دارند تا رضایت طلبکاران خود را جلب کنند وگرنه باید از لیگ قهرمانان فصل 2018 خداحافظی کنند. با وجود صدها پرونده شکایت علیه باشگاه‌های ایرانی در فیفا و AFC و ثبت شکایت‌های متعدد داخلی از آن‌ها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و انباشت میلیاردها بدهی، اخبار خوشایندی از مالزی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا به گوش نمی‌رسد. حذف تیم‌های مطرح دیگر کشورها به خاطر بدهی از لیگ قهرمانان هم مزید بر علت شده تا گمانه‌زنی‌ها همه بر حذف تیم‌های مطرح لیگ دلالت کند. حتی مسئولان فدراسیون فوتبال هم تلویحا از احتمال حذف تیم‌های مطرحی چون استقلال و نفت از آسیا سخن گفته‌اند به طوری که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال یک روز پیش از داربی در سنندج از احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان خبر داده بود که البته به خاطر هجمه‌ای که پیش از داربی علیه او به راه افتاد صحبت‌هایش را تکذیب کرد! با همه این تفاسیر و در حالی که یک روز بیشتر به برگزاری جلسه مهم در AFC و تصمیم‌گیری درباره تیم‌های بدهکار ایرانی فرصت باقی نمانده برخی سایت‌ها روز گذشته از ادامه شکایت بازیکنان ایرانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه تیم‌های ایرانی خبر داده و نوشتند. گزارش شکایت وحید طالب‌لو، دروازه‌بان پیشین استقلال از این باشگاه در AFC ثبت شد. پس از امیرحسین صادقی، مدافع سابق آبی‌ها که ثبت شکایت او دیروز توسط وکیلش تایید شد حالا نوبت به وحید طالب‌لو رسیده تا به جمع شاکیان استقلال اضافه شود. او که به خاطر چند فصل بازی در استقلال مبلغ قابل توجهی در حدود یک میلیارد تومان از باشگاه سابقش طلب دارد و در آستانه پایان مهلت داده شده به باشگاه‌های ایرانی اقدام به طرح شکایت از استقلال کرده است. رسانه‌ها در حالی از وحید طالب‌لو به عنوان جدیدترین شاکی باشگاه‌های ایرانی در AFC نام برده‌اند که برخی منابع خبری از احتمال ثبت شکایت تعداد دیگری از بازیکنان و مربیان و موسسات حقوقی از باشگاه‌های ایرانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر می‌دهند. بر اساس شنیده‌های موثق تعداد مکاتبات طلبکاران با AFC فراتر از آن است که در رسانه‌ها منتشر شده. آن‌ها بعضا تعمدا از انتشار خبر مکاتبه با کنفدراسیون فوتبال آسیا خودداری کرده‌اند تا اگر طلب آن‌ها در صورت وضعیت مالی ارایه شده به AFC اعلام نشد بتوانند مانع از حضور این تیم‌ها در لیگ قهرمانان شوند. البته این مختص یک تیم ایرانی نیست و ظاهرا هر 4 نماینده ایران یعنی پرسپولیس، استقلال، نفت تهران و تراکتورسازی از این دست شکایت‌های پنهان دارند و باید مواظب باشند.

در حالی که کارشناسان حقوقی و مسئولان فدراسیون دائما بابت احتمال حذف همه یا برخی از نمایندگان ایران از لیگ آسیا هشدار می‌دهند مسئولان تیم استقلال با اطمینان از رفع خطر صحبت می‌کنند. روز گذشته حسن زمانی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در واکنش به احتمال حذف این تیم از آسیا گفت: «با توجه به گزارش مدیرعامل به هیئت مدیره، حذف آبی‌پوشان پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا ممکن نیست. ما پول طلبکاران خارجی‌ها را می‌دهیم و با طلبکاران داخلی هم تفاهم می‌کنیم بنابراین به هیچ وجه امکان حذف استقلال از آسیا وجود ندارد!» اما ظاهرا مسئولان باشگاه پرسپولیس خطر حذف را جدی گرفته‌اند چراکه مدیران باشگاه پرسپولیس برای رسیدن به راه‌حل پرداخت بدهی‌های این باشگاه و جلوگیری از حذف از لیگ قهرمانان آسیا تشکیل جلسه دادند. یکی از افرادی که بیشترین مطالبات را از باشگاه پرسپولیس دارد و حکم او نیز از سوی کمیته استیناف صادر شده علی دایی است. باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت ۳ و نیم میلیارد تومان به سرمربی پیشین خود است اما پرداخت مطالبات دایی تا فردا الزامی نیست. از آن‌جایی که یک سال از صدور رای محکومیت پرسپولیس در ارتباط با پرونده دایی نمی‌گذرد، باشگاه پرسپولیس می‌تواند همچنان به این رای اعتراض کند.