فریدون حسن پور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان از ارتباط تصویری رئیس کل دادگستری استان گیلان از زندان مرکزی رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فریدون حسن پور معاون قضایی رئیس کل و مسئول کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان از ارتباط تصویری حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان از زندان مرکزی رشت خبر داد.

حسن پور معاون قضایی رئیس کل و مسئول کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با اشاره به اینکه یکی از شاخص های کاهش جمعیت کیفری زندان ها بازدید مقامات قضایی از زندان هاست اظهار داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا بازدید مقامات قضایی به صورت حضوری صورت می گرفت که از سال ۹۸ به دلیل جلوگیری از انتشار این ویروس، بازدید ها به صورت ارتباط تصویری انجام می شود.

وی با بیان اینکه به همت معاونت فناوری اطلاعات استان، ساختار ارتباط الکترونیکی با زندانیان در تمام حوزه های قضایی و برای همه همکاران قضایی فراهم شده است تصریح کرد: در این بازدید ها به درخواست آزادی مشروط، درخواست تعلیق، عفو و سایر ارفاقاتی که در قانون برای زندانیان پیش بینی شده است و همچنین به مشکلات خانواده زندانیان رسیدگی شده و دستورات لازم صادر می شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در پایان خاطر نشان کرد: با یاری خداوند متعال بازدید های مقامات ارشد قضایی استان با زندانیان زندان های گیلان  به طور مستمر و هفتگی  ادامه می یابد.