رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی در این استان خبر داد

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی با منشأ نشاسته در این استان خبر داد.

محمد آراسته بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی  شهرستان فومن با اشاره به قابلیت‌های توسعه صنعتی در گیلان اظهار کرد: گیلان به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های مورد نیاز روند روبه رشدی را طی می‌کند.

وی به وجود یک‌هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی در حال احداث در زمینه‌های مختلف در گیلان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی واحدهای مذکور نقش موثری در توسعه اقتصادی گیلان دارد.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی در این استان خبر داد و بیان کرد: سالانه 10 هزار تن ظرفیت تولید طرح صنعتی مذکور در گیلان است.

آراسته با بیان اینکه ظروف یک‌بار مصرف نشاسته‌ای جایگزین مناسبی برای ظرف پلاستیکی به منظور افزایش سلامتی انسان است، تصریح کرد: شهرک صنعتی صومعه‌سرا به دلیل استفاده از مزایای شهرک‌ها برای راه‌اندازی طرح مذکور در نظر گرفته شده است.

وی به ارائه طرح تولید قطعات فایبرگلاس در شهرک صنعتی سفیدرود اشاره کرد و گفت: سالانه تولید دو هزار تن محصولات فایبرگلاس در طرح صنعتی مذکور پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وجود مواد اولیه داخلی برای تولید قطعات فایبرگلاس در کشور، خاطرنشان کرد: تولید با ارزش افزوده بالا و گسترش مصرف قطعه‌های فایبرگلاس در صنایع مختلف از مزایای تولید محصول مذکور است.

آراسته به ویژگی‌های شهرک صنعتی سفیدرود اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از مزایا و زیرساخت‌های شهرک و همچنین دسترسی آسان به راه‌های ارتباطی از جمله مزیت‌های شهرک صنعتی سفیدرود است.

وی با بیان اینکه طرح بازیافت لاستیک در گیلان ارائه شده است، اظهار کرد: سالانه تولید 10 هزار تن لاستیک با استفاده از طرح صنعتی مذکور برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، استفاده از لاستیک‌های مستعمل به منظور تولید لاسیتک جدید را دلیل ارائه طرح مذکور در استان عنوان کرد و افزود: کاهش هزینه تولید و کاهش آلودگی زیست‌محیطی از دیگر ویژگی‌های طرح مذکور است.

آراسته با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سفیدرود برای طرح بازیافت لاستیک پیش‌بینی شده است، بیان کرد: قرار داشتن در مرکز استان به منظور جمع‌آوری آسان و در دسترس لاستیک‌های مستعمل از ویژگی‌های شهرک صنعتی مذکور است.

منبع:فارس