معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: احیای کارخانه کمپوست اقدام بسیار ارزشمندی در گیلان است و ما در گیلان کارهای زیادی در زمینه کمپوست انجام داده ایم.

به گزارش نداي گيلان، حجت شعبانپور در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستا که به مناسبت ۹ اردیبهشت روز ملی شورا برگزار شد، ضمن تبریک این روز به همه فعالان این عرصه گفت: در ۳ سال موتور توسعه استان استارت خورده است و اکنون به جاهای خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در سال گذشته ۳۳۶ میلیارد تومان کمک‌نقدی به شهرداری‌ها و دهیاری ها کرد که این رقم چند برابر اعتبارات استانی است.

شعبانپور افزود: با تاکیدی که دولت در بخش ارائه خدمات به روستاها دارد شاهد بهره مندی بسیاری از روستاها از نعمت آب شرب سالم بوده ایم و استاندار گیلان تاکید کرده‌اند تا پایان سال ۹۷ باید به تمامی روستاهای گیلان آب رسانی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان گیلان تنها دو روستای بدون بیکار وجود دارد که به دستور استاندار باید این تعداد به ۶۰ روستا افزایش یابد.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: هرچند که تمامی استان‌های شمالی از معضل زباله رنج می‌برند، احیای کارخانه کمپوست اقدام بسیار خوبی در گیلان است و ما در گیلان کارهای زیادی در زمینه کمپوست انجام داده ایم.1