مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از احداث نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در لوشان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدید پذیر بوده و بر اساس این برنامه‌ها، حدود ۴۵۰۰ مگاوات ظرفیت در بخش نیروگاه‌های خورشیدی باید در سطح کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در منطقه لوشان احداث می‌شود، افزود: خوشبختانه برنده مناقصه احداث این نیروگاه مشخص شده و رایزنی‌ها با سرمایه گذار در سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق ایران (ساتبا) به زودی انجام خواهد شد تا شاهد آغاز عملیات اجرایی این رویداد در استان باشیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: به منظور تسریع در اجرای پروژه، هماهنگی جامع‌تر با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و …، ضروری بوده تا با آغاز عملیات اجرایی، پروژه به خوبی و با سرعت پیگیری و دنبال شود.

دشت بزرگ در خصوص مراحل اجرایی پروژه و جزئیات این پروژه ادامه داد: صفر تا صد احداث نیروگاه و همچنین اتصال این نیروگاه تحت ولتاژ ۲۰ کیلوولت به پست ۶۳/۲۰ کیلوولت لوشان و توسعه آن نیز بر عهده سرمایه گذار است.

وی افزود: برای انتقال برق تولیدی نیروگاه خورشیدی به پست لوشان، نیاز به احداث ۶ کیلومتر شبکه انتقال می‌باشد که اگرچه این مرحله نیز برعهده سرمایه گذار بوده، اما جهت تسهیل و تسریع در اجرای پروژه، همه دستگاه‌های اجرایی و امکانات استان باید بسیج شوند تا پروژه به نتیجه برسد و مردم شریف استان گیلان از منافع آن بهره مند شوند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: به طور حتم پروژه‌های نیروگاهی دیگری در بخش خورشیدی پس از اتمام این پروژه آغاز خواهد شد و اعتقاد داریم که موفقیت در این بخش، جز با تعامل سازنده و بهینه و تکریم سرمایه گذار و تسهیل گری در چالش‌ها و مشکلات پیش روی پروژه، میسر و مقدور نمی‌باشد.

دشت بزرگ گفت: با توجه به اینکه پروژه احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی لوشان باید قبل از اوج بار سال آتی به بهره برداری برسد، انتظار همدلی و مساعدت بیشتری از تمامی مسئولان اجرایی داریم و با توجه به محدود بودن زمان، باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا این پروژه به نتیجه برسد و از منافع این پروژه در جهت توسعه پایدار استان نهایت استفاده را ببریم.