مدیر عامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به کاهش بارش نزولات آسمانی و کم شدن ذخیره منابع آبی تولید برق، گفت: مدیریت مصرف برق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بهمن داراب زاده صبح یکشنبه در جلسه شورای معاونین شرکت برق منطقه‌ای گیلان با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت همه رسانه‌ها برای آگاهی بخشی در زمینه محتوای تعرفه‌های برق، اظهار کرد: آگاهی مردم از مفاد تعرفه‌های جدید برق، در استفاده بهینه از برق کمک می‌کند.

داراب زاده گفت: کاهش بارش نزولات جوی، خشکسالی و کاهش ذخیره منابع آبی تولید برق، روند سریع رشد بار و همچنین مصرف بالای تجهیزات سرمایشی در سال آینده نیز می‌تواند صنعت برق را با چالش تأمین انرژی در زمان پیک مواجه کند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از خاموشی‌ها در سال آینده باید از همه ظرفیت‌ها برای استفاده بهینه انرژی بهره گیری کنیم، ادامه داد: استفاده حداکثری از ظرفیت صنایع و کاربرد راهکارهای بسیار ساده و بدون هزینه در زمینه مصرف بهینه انرژی برق باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: مدیریت مصرف انرژی برق خاص کشور ایران نبوده و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نه تنها در زمینه برق، بلکه در زمینه آب، گاز و سایر مواهب خدادادی آن را رعایت و اجرا کنیم.